Årets första…

Årets första dag. Det första inlägget på den nya bloggen, på det nya året.

Lovely!

Tanken är att jag ska husera här ett tag. Är grymt nöjd över att jag har hittat WordPress – än så länge! Det finns en del funktioner som jag inte är sådär jättenöjd med men det får väl lösa sig under resans gång. För den här bloggen kommer att spegla min resa genom mitt (vuxna?) liv- del två.

Hur gick det här till?

Min bloggresa började för två år sedan i malmö. Det var där jag förlorade allt jag byggt upp och arbetat för. Jag hade ett drömjobb och tjänade grymt mycket pengar samt hade en grymt vacker tjej, tyvärr utan innehåll.

Allt var perfekt (?). Vi planerade t.o.m. att skaffa barn(!). Idag är jag mycket glad över att vi inte fullföljde de planerna *pust*…

Tänk dig att få börja om ditt vuxna liv från scratch – det är exakt vad jag har fått göra! Men tack vare de kontakter och erfarenheter jag har fått via bloggen, så har jag faktiskt inte behövt använda repet ännu. Även fast det har varit nära några gånger…

Så man kan lugnt säga att bloggen har räddat mitt liv.
Jag har gjort misstaget att basunera ut mina tidigare bloggadresser både till höger och till vänster. Det är slut med det nu.

Så om du läser detta:

Grattis! You have made it.

Du kommer att märka att det är samma människa bakom tangentbordet, men att texten kommer att skrivas lite annorlunda – kanske.

Precis som min föregångare (Snubben – 1.0) så tycker jag ju om uppmärksamhet, men denna gången tänker jag inte gapa efter den.

Därför: ingen ”Bloggtoppen” eller andra bloggrankingssystem.

Nytt årtal. Ny dag. Nya mål att uppfylla. Nya kläder att ha på sig.

Vaff!

Vad ska jag ha på mig idag då?

Ciao och kramsomfan!

//Snurre

Kommentera

