Mark Knopfler – han, gitarristen i Dire Straits…

Det blev en ganska lugn tillställning igår. Mycket folk men BRA klientel – en lönefredag i januari!? Det hör verkligen inte till vanligheterna. De brukar annars kräla fram från under stenarna vid just den här lönehelgen.

Baren sålde brutalt mycket, vilket tyder på att alla var kungar i baren.

Som väntat så kom frågan upp, om jag ville ta hand om DJ-bokningarna på The Klubben. Yapp! svarade jag, så var det i hamn.

Jag trodde att det skulle stanna vid det, men de ville även anställa mig som DJ-bokare OCH teknikchef! Sist jag var teknikchef var på Gamla Stans Bryggerier, som ligger på skeppsbron vid Gamla Stan, i Stockholm. Jobbet innebär ett jäkla pill men det är ett mycket välbetalt pill…
Så nu är man ny Maestro på The Klubben då! *slår sig för bröstet*

Kvällens stjärna:

Mark Knopfler!

Ehh… ursäkta?

MARK KNOPFLER!!

Ja… vad vill du att jag ska…

HAN, GITARRISTEN I DIRE STRAITS!

300px-direstraits.jpg

Jo alltså, jag vet vem h…

SPELA NÅGOT MED HAN!

Skämtar du eller? Du kan väl inte på fullaste allvar mena att jag ska…

JO! SPELA NÅGOT MED MARK KNOPFLER!

Ibland hamnar folk fel. Väldigt fel. Det är bara att acceptera.

Nu ska jag hamna rätt.

Rätt ner i bingen.

Ciao

//S – Man

9 responses to “Mark Knopfler – han, gitarristen i Dire Straits…

  1. Kan jag länka till den här bloggen fressten??

  2. Kan man länka den nya adressen? Jag har ju försvunnit :/

  3. Hehe verkligen partymusik med Knopfler 😉

  4. Kort fråga: ska jag byta länk?

  5. Länka på bara.
    Jag gömmer mig inte för någon.

    Jag gjorde min länklista klockan 9 i morse och orkande därför inte göra den klar.

  6. Snyggt du har det i nya blåååggen! Jag uppdaterar min länklista nu, ba så ru vet..

    😉

  7. En får gratulera, herr Maestro!
    Men, hur skall du få ihop det här med Tjårren?
    Eller har jag missat nått i flytten?
    Hm, får genast ta och läsa på.
    😉

  8. Ylwa–> Gör du det =)

    Aniara–> Puffar härmed om en kommande Tjårreuppdatering. 😉

  9. Knopfler alltså hehe, illa illa. Han kanske skulle gillat den där gitarrkillen på Chi hehehe. Var spelar du föresten? Får glida in i säga hej nästa gång man e hemma.
    O jäklar va du byter blog ofta! Oftare än jag byter strumpor. 😉

Kommentera

