Byt tempo…

Märklig kväll på The Klubben ikväll. Redan när jag körde en bakgrundsplatta (lågtsomfan och egentligen ingenting dansbart) hade jag fullt dansgolv.

Vi som jobbade kom överens om att det säkert var ett cirkussällskap som var och gästade oss. De såg såna ut i alla fall. Lite konstiga sådär. Yviga rörelser och inte alltid i takt till musiken som spelades utan mer i takt till musiken de hade i huvudet. Märkliga cirkusmänniskor…

Snittåldern ikväll var hög. Egentligen alldeles för hög för att det ska vara trivsamt att arbeta. Ja, det finns en motsvarighet till ”för mycket fjortisar”…

Människor över trettio har utvecklat ett invecklat filter mot musik som dunkar i takt (i samma takt) i längre tid än tio minuter. Om det händer, störtar de fram som på en given signal, och ber en byta tempo. Inte byta musikstil eller börja spela gamla godingar – nej; byta tempo!

Kvällens färsking #1:

Döh! Änna… *Hick* Lira Led Zcheppelin – Stairwaysch To Heaven. Faaa-aaan… den e juh bra änna!!!

Kvällens färsking #2:

Klockan är 01:07 och jag har spelat i 1½ timme. Dansgolvet är överfullt av dansande cirkusfolk.

tarta.jpgJomen hej, hej! Du, jo det är såhär va att vi är ett sällskap här som har ett födelsedagsbarn med oss.

(???)

Och vi undrar om inte du kan sänka musiken. Helt. Så att vi kan sjunga jamåhanleva?!

Menar du allvar?

Ja.

Du vill att jag ska stänga av musiken… helt… nu?

Mjo…

HALLÅÅÅÅ!!!! Hur är det fatt? Är det någon hemma därinne?! Det kommer aldrig att hända. Fattar du inte det? Hejdå!

Meh! Det tar ju bara någon minut ju…

Exakt VAD i ordet HEJDÅ! var det du inte förstod???

Nä, Jag orkade för en gångs skull inte vara trevlig. Ibland får det fanimej vara nog!

Men imorgon så kommer de att förstå allting mycket mycket bättre…

Ciao

//S – Man

10 responses to “Byt tempo…

  1. Eyeyey!!! Vadå ”människor över 30”? Tunn is! 😉
    De körde 3 timmar (tror jag, det var iaf då jag kom dit), och de körde samma stuk hela tiden. De verkade ha roligt i båset, och var nog själva väldigt nöjda med sin insats haha, om inte annat så är det nog goa stålars. Ah ok, coolt, får spana in Axwell då nästa gång han kommer! 🙂

  2. Hahahaha låter som om du hade en riktigt toppen kväll på the klubb:)

    Men reagerade oxå på ”människor över 30” WAF????

    Trevlig helg, Kram!

  3. Oh meh, anonym va ju jag!! Typiskt.

  4. hahahaha…klockrent. det stämmer att de över tretti inte pallar hålla tempot. har något med ölmage/taskig kondis att göra…

    och innan någon hoppar på mig…jag e över tretti och är ”kvällens första – öh…*flås* kan du *flås* byta *pust* tempo?”

  5. Åh nej! Är det vad jag har och se fram emot??? Har ju passerat 30 men nog f*n kan jag hålla takten. Det kanske försvinner nu när jag blir 34???

  6. Du blev ombedd att stänga av musiken så dom kunde sjunga ja må han leva?? Du kan inte ha missuppfattat eller nåt…? För vem fan är så korkad och ber mr. DJ stänga av musiken på en nattklubb?? Eller var det dom som hamnat fel kanske? McDonalds ordnar ju barnkalas, det låg inget sånt i närheten? Fast det klart, de har väl stängt så sent…

  7. ”Byta tempo” …. måste va nåt lokalt…

  8. Det ska finnas folk till allt…
    och allt har sin tid 😀

  9. Om någon önskar en låt som funkar och tillägger att den är till NN som fyller 30 eller så kan jag tänkas att säga något kort i micken.

    Folk fattar inte hur tystnad knäcker en partystämning. Jag spelade på en 40-årsfest i höstas och de ville ha lite karaoke någon gång i timman. Jag sa visst, det är eran fest, men jag har inga grejor och ni får själva stå för att er karaokemaskin funkar. Det gjorde den naturligtvis inte. Någon kom fram och sa: nu kör vi en låt. Visst. Jag fimpade min musik och presenterade de som skulle sjunga men eftersom de velade och tekniken krånglade drog 80% av alla på golvet iväg till baren eller ut och rökte. När det hände andra gången satte jag stopp för fler partysänkare.

    Jag ska ha jävligt bra betalt ifall jag ska vara karaokevärd.

    Skrattar fortfarande åt ”Stairway”-önskningen….

  10. Ah, det skall jag hävda nästa gång jag (eventuellt) dansar i fel takt.
    Ja, att jag kommer från en gästande cirkus,
    asg

Kommentera

