Stängt…

Sitter på The Klubben och väntar på att klockan ska bli ”Stängt”. Som vanligt på torsdagar, så är det helt dött. Åker egentligen bara hit för att kunna fakturera dem, för ett segt gig är ju oxå ett gig – om än lite lugnare.

Det är den allra sista helgen för mig här. Mitt avhopp har följts av flera. Tidigare i veckan har både nattklubbschefen och barchefen sagt upp sig. Ägarna får med andra ord börja om från början igen.

Ombyggnaden på närmare femton millar tillsammans med en usel människosyn och apartheid i dörren visade sig inte vara något vidare bra framgångsrecept, vilket glädjer mig enormt mycket!

Nu blev visst klockan ”Stängt”. 00:45 – Ovanligt sent idag…

Ciao

//S – Man

3 responses to “Stängt…

  1. Skönt att det var fler som också gick. Det sämsta är väl kanske att inte alla gick…

  2. Jag höll ut en kvart längre på ”min” pub.

    Jag har överfullt under quizen, vilket innebär att det är fullt mellan ca 2000 och 2300. Sedan drar många för att de ska upp och jobba. Typ. Men hälften stannade och det gillar Studiomannen. Speciellt när han får rätt fria tyglar med musikvalet.

    Fast det kom en kille klockan 2220 (5 minuter efter att quizen är avklarad) och jag spelade en gammal låt med Stevie Wonder och önskade ”nåt bra”. Har hört frågan förr och det varierar vad jag svarar. Jag sade ”nej jag får bara spela skitlåtar”. 5 minuter senare kom samma kille och önskade danslåtar. Halv elva…

    Skulle inte tro det.

  3. Förresten: hoppas ägarna fattar att det inte är en slump med avhoppen…

Kommentera

