Melodifestivalen…

Så det blev precis som media ville: The Ark gick och vann.

Säger såhär:
Om koola Lordi kunde sopa bananen med Självaste CanVråla så vore det väl självaste sjuttsingen (uttalat med aaaaningens krökt handled…) om inte sötingarna i The Ark kunde klösa ögonen ur en och annan grek eller Ukrainare!

Men det är lugnt; nästa år ställer säkert CanVråla upp igen (hon behöver tydligen ett par försök för att sätta sitt varumärke internationellt) och då kommer Sverige säkert på topp-10 igen.

Tror dessvärre att vår Ark kommer floppafett.

Men…
Nu är det The Ark som gäller.
Därför:

Go – The Ark – Go!

Ciao

//S – Man

6 responses to “Melodifestivalen…

  1. Vem ville du skulle vinna?

    Jag måste erkänna att jag är jättenyfiken på vad för musik du gillar. Jag brukar inte bry mig speciellt mkt om sånt, men det mesta med dig är hemligt och du DJar så jag kan inte annat än undra. 🙂

  2. Apropå schlager och melodifestival…
    Jag hotade vår lokala skit-Dj med spö i helgen! 😛
    När han var innne på sin tjugonde minut med schlager på megamaxad volym (det skrapade faktiskt i högtalarna!) så fick jag nog och hotade med stryk! Vakten som stod alldeles intill blängde lite på mig, med konstaterade att jag var nykter så han lät det passera…
    Bara två låtar till pep den stackars (så kallade) DJ:n.
    Bäst för dig det vrålade jag och gick! Var jag för elak?? (eller får man vara elak när en dj är så kass att det t.o.m. blir tyst mellan låtarna ibland?)

  3. Ser man ur dansgolvssynvinkel var de flesta bidragen bedrövliga. Med utgångspunkt från vilken publik jag brukar ha kommer jag att få önskningar på The Ark (såklart), After Dark och möjligen Måns Z. Idoldeltagare brukar aldrig önskas, men nu tror jag på det.

    Jag håller inte helt med S-Man. Jag tror att The Ark fixar en mittplacering ovanför kvalplats. Typ.

  4. Samira–> Din kommentar hamnade konstigt nog i mitt spamfilter! Fick plocka upp dig därifrån.

    Jag gillar all sorts musik, bara den är bra.
    Var jag mindre hemlig nu? 😉

    Lina–> Ameh, du ser! Mitt tips om SPÖ funkade ju!! Du går från klarhet till klarhet. *Smack!*

    Peter–> Ja, det var en helt bedrövlig festival i år, men svenska kroggäster och musiksmak har sällan något samband…
    Min allra största glädje är dock att PyttIPanna Book bara fick något poäng. En mera uppblåst människa som bara vill ta upp mediautrymme har jag inte sett sedan Rosings storhetstid.

    Jag gillar att du inte håller med mig ang. The Arks chanser. Blir misstänksam mot människor som bara håller med mig i allt.

    🙂

  5. Jag vet inte varför mitt IP blir fångad av spamfilter överallt 😦 Känner mig utanför hehe.

    Jag gillar bra låtar, lagomt tråkigt svar det. 🙂
    Ha det fint.

  6. Jag har inte sagt att The Ark’s låt var en skitlåt eller att fel låt vann! Har full förståelse att den gick hem i de svenska stugorna; dels har pressen hajjpat den i flera veckor och utnämnt The Ark till vinnare flera gånger om. Sånt hjälper till när svenssons ska rösta på något. Medias makt här är enorm, och har media väl bestämt sig för något så brukar det bli så.
    I ärlighetens namn så var det ett riktigt uselt startfält i år. Inga kunde egentligen hota The Ark.

    Sen har ju låten ett sväng som kleti och pleti kan BUGGA till, vilket är nog så viktigt ute i stugorna.

    Menade bara att låten kanske inte håller internationellt.
    Men det återstår ju att se…

Kommentera

