Två saker…

Det finns två saker som retar mig somfan när jag är ute i motionsspåret:

1. Hundägare som inte har sina hundar kopplade.
En människa som springer mot en hund måste vara rena rama skräcken för den. Mer hotfull än så går det väl knappast att bli mot en hund?!

2. Att jag måste föra ett jääla liv, skrapa med fötterna i sanden, harkla mig – så fort jag närmar mig en kvinna som befinner sig i motionsslingan, bara för att meddela att; Hallå hallå, hej hej! Här kommer jag och jag är inte alls farlig eftersom jag, genom att föra ett jääla oväsen, ger dig en förvarning om att jag faktiskt kommer springande.
Detta för att det finns en massa sjuka människor som har svårt att hålla snabeln i styr, och jag känner mig utpekad och misstänkligjord i egenskap av man.

Jag förstår varför kvinnor har stora hundar; för att överhuvudtaget få luft!

Men håll voffsingrna kopplade!

Suck…

Ciao

//S – Man

4 responses to “Två saker…

  1. jag för ett jääla liv hursomhelst, flåsar som en gammal älg för att hålla mig vid liv. och jag kan väl erkänna att jag också befunnit mig i spåret med okopplad hund.. ähum… hoppas helgen är bra iaf!

  2. misstänker att 50% av de som springer i spåret är män (vet inte för jag är för lat för att springa) men det måste vara jobbigt om man är kvinna om man ska bli rädd för varannan person som kommer springande! :)stackars folk!

  3. Fy, att behöva ha sådana där tankar i bakhuvudet bara av den anledningen att man är kille måste vara hemskt!
    Snacka om att känna sig oskyldigt dömd =/

  4. Tack för att du harklar dej och flåsar som en skadskjuten älg. Jag får en liten hjärtattack då potentiella våldtäcktsmän smyger upp bakom mej. Lova att du inte springer med svarta läderhandskar på händerna… Lova.

Kommentera

