Nixxad fisk…

Teflonförsäljarna har börjat störa mig somfan nu igen, trots att jag både har Nixxat, trixxat och fixxat.
Jag har för länge sedan tröttnat på att försöka vara trevlig mot dem.
För ett par veckor sedan skällde jag ut en människa så hårt genom luren att jag nästan fick en impuls att ringa tillbaks och be om ursäkt, men det kunde jag inte – han vägrade ju att lämna ut sitt hemnummer till mig…

De har listor över vilka som är nixxade, trixxade och fixxade.
Jag har därför börjat med en ny taktik: Spela’n roll.

Idag var jag… en fisk!
Hade precis tuggat i mig en firre så det var det närmaste jag kom på.


Ja, hej det här var en totalt ointressant människa som arbetar för ett helt ointressant företag. Du har blivit exklusivt utvald att prova på våra Omega 3 kapslar i två veckor… Vet du vad Omeg..

Jag är en fisk.

Ursäkta mig?

Jag är en fisk. Då behöver jag ingen Omega 3, om jag redan är en fisk.


Öööh…men… asså.. du kan ju int..


Det är lugnt. Inte många förstår det, men jag är en fisk.

Näh, *hahahaha* du kan ju inte vara en fisk. Är detta Snubben?

Jaa. Jag heter Snubben. Jag är en fisk *Blubb blubb blubb…* och skratta inte åt mig!

Klick!

Hallå! Hallå?! Fan, det är ingen som vill snacka med mig.
Är’e fr’att ja e en fisk, kanske?


Nästa vecka (om någon teflonförsäljare ringer och stör) ska jag vara en… skrävlare!

Ciao

//S – Man

9 responses to “Nixxad fisk…

  1. Om telesäljaren ringer och svarar med sitt namn så ska du säga att du inte kan prata just nu och han/hon får ringa tillbaka lite senare.

    Sen så fixar du fram teleförsäljarens personnummer, adress och telennummer.

    Sen när säljaren ringer igen och du ska säga ”ditt” personnummer säger du säljarens, säljaren kommer garanterat bli väääääldigt fundersam.

  2. hahaha den vill jag testa, även om det faktiskt har upphört till största del med telefontrakasserier. jag har en kompis som tiger ihjäl dem, det tycker jag är roligt. själv svarar jag med efternamn och är aldrig hemma om de frågar efter mig. eller så tar dottern det och säger högt till mig ”nu är det försäljare igen mamma, ska jag lägga på?”.

  3. Telefonförsäljare är ett riktigt otyg… och de ringer alltid på de mest opassande tider som finns.

  4. HA HA HA HA HAAAAA, det där var det första som fick mig att skratta riktigt högt idag!

    JÄTTEbra idé. Den ska jag helt klart köra på.

  5. På dem bara. 🙂 Min favorit är när man ska få grejer gratis och inga krav alls mer.

    Ringa tillbaka grejen är en klassiker. Körde inte Seinfeld den i något avsnitt. Men jämför man dem med att vara en fisk så är ringa tillbaka ingenting 🙂

  6. Hehehe… high five.
    Drysens förslag lät väldigt intressant. Ska jag lägga på minnet.

  7. Det roligaste jag läst på länge! Tack äntligen ett gott skratt som förhoppningsvis förlänger mitt liv:)

  8. Drysen–> Ska helt klart köra med det nästa gång en teflonsäljare ringer!

    Ylis–> Klok dotter du har!

    Hallon–> You bet..!

    Emmsen–> Alltid kul att roa ngn. Så det är där du håller till nuförtiden? 🙂

    A–> Det stämmer att det är taget från Seinfeld. Jag bloggade om det för en tid sedan – HÄR.

    Samira–> Dagens tips från Coachen.. 😉

    Malin–> Ett gott skratt förlänger livet 🙂

  9. Hahaha! =) Underbart!

Kommentera

