Kinesiska tecken…

Idag känner jag mig som ett kinesiskt tecken:
kryptisk, svårtydd och nästan lite hemlig.

En jäklarns tur att jag inte sitter på en lunchmeny!
Då vet man inte vad man skulle få..

tro_hopp_karlek.jpg

Ciao

//S – Man

Andra bloggar om: , , ,

19 responses to “Kinesiska tecken…

  1. …en meny som någon suttit på kanske…

  2. Plattfisk, kanske…

  3. Påminner om historien om kvinnan som ville ha kinesiska tecken som tatuering… och tatueraren tog från en kinesisk meny. Förhoppningsvis en skröna eller vandringssägen… för vem vill ha ”flied lies” eller ”vållullal” tatuerat på kroppen. 😀

  4. det låter spännande…

  5. Åh jag kände igen det till höger. Tro hopp o kärlek. Inte det sämsta att ha i ett namn.. 🙂

  6. Du ”tror fortfarande på kärleken”, kanske?

  7. Hehe… ja jääälar serru… 🙂

  8. Det där har jag tänkt på. Tänk ett svenskt fyllo som vill skaffa sig ett par fräcka asiatiska tatueringar. Lite thai, kinesiska eller japanska. Det vill till att man gjort research först innan tatueraren skriver ”Biff med sötsur sås” istället för ”Mod och styrka”…

  9. Lotta – hur kunde jag scrolla förbi din kommentar? Två själar och en tanke…

  10. det till höger betyder inte kärlek. jag läser kinesiska steg 1 och har precis lärt mig att skriva kärlek utantill… och det där är inte det 😛
    har ingen aning om vad det betyder… vad betyder det?

  11. Frida–> Om du bild-Googlar på ”Tro, Hopp & Kärlek” så är det de kinesiska tecken som dyker upp.
    Även om man bild-Googlar tecknet ”Kärlek” så dyker det upp. På flera ställen faktiskt!

    🙂

  12. Symbolen till höger är den kinesiska lyckosymbolen för kärlek.. ”bara” kärlek är något helt annat, därför du inte känner igen den Frida.

  13. Är en tattoo i svanken med kinesiska tecken snyggt? Eller äre bara 90-tal?

  14. Sodapop–> Det är såååå 90-tal. Det är det värsta med tatueringar: det går MODE i det.

    Hitta hellre ett motiv du känner att du kan stå för, som du vill bära även då du är 80 bast.

  15. jag funderar på att tatuera in symbolen för Mod på bröstet. Jag är kille och ganska vältränad, skulle det vara snyggt kanske, osså funderar jag på antingen Ad Infinitum på ryggen eller Carpe Diem

Kommentera

