Väder eller oväder…

Den senaste tiden har vädret varit gråttsomfan, blöttsomfan och tradigtsomfan. Det har i sin tur fört med sig att le Snubbé kännt sig deppigsomfan, tröttsomfan och segsomfan.
Lågtryck och le Snubbé är inte riktigt kompatibla.

Gårdagskvällens lilla solglimt skulle sätta punkt för skitvädret, trodde jag. Så det var med stOOr lättnad som jag såg hur molnmassorna försvann mot Jönköpingshållet till.

Hej då molnen – hejsan sol & värme, tänkte jag.

Gluttade en sväng på väderprognosen igår kväll – Bihihiiiig misstake, I’ll tell ya! Där menade de på fullaste allvar att åbäket till jääla skitväder, som vi precis har haft över oss, skulle vända igen!

Ovädret skulle tydligen ha Ä-N-D-R-A-T SIG!
ntvmap_pmp_std_1_10011_20070601_12.png
WHAT-THE-PIIIIIIP???

Ska helvetet komma tillbaka igen, när det äntligen har lämnat The Hålan???
Ok, nu är det slut på leken. VEM är det som har hand om vädret här egentligen?
H*n skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med.

Kom fram med dig nu, din….. GNNNNAAHAH!!

Ciao

//S – Man                        Som grädde på moset… ungefär

Andra bloggar om: , , ,

4 responses to “Väder eller oväder…

  1. Och här sitter jag och gnäller över sol och värme,önskar att det kunde vara lite regn o rusk,så där lagom småkyligt!(Grädde på mos låter så….kladdigt!)

  2. Bor man i en regnig håla, så regnar det. Mycket. 😉

  3. Åk därifrån över helgen då! 🙂
    Åk till solen!

  4. Snart: är det därför det regnar hos mig med?!

    Snubben: Synd om oss. jag vill emigrera till Biak, en liten ö i östra Indonesien. Men nu har jag ju fått en säng förståss, då kan jag ju inte sticka….
    Fick hem sängen igår. har sovit så jäkla skönt i natt!!! Nästan så jag glömt hur skönt det är att sova i en ordentlig säng och inte i en stor soffa…

Kommentera

