”Det var dumt gjort”…

dansk210.jpgAppropå fulldrullen som sabbade en hel fotbollsfest för mååååhåhåhånga fotbollsintresserade svenskar och danskar:

”- Jag visste faktiskt inte att det var utdömt straff. Jag var mycket full och ville in till domaren och tala om för honom att det han gjort var skit. Jag ville inte överfalla honom, sade 29-åringen under häktningsförhandlingen. Vidare sade han att han inte minns så mycket av vad som hänt samt att han är en dålig förlorare.”

Som om den vore något att skylla på!

Varför skyller alla idioter i allmännhet på att man ”var full och därför inget minns” så fort de har gjort bort sig? Varför kniper de inte bara igen brödintaget och tar på sig ansvaret för det inträffade istället?!

Bälgar man i sig 15-20 bärs innan en fotbollsmatch och fortfarande klarar av att stå upp efter det, bör man söka professionell hjälp för att ÄNDRA sitt beteende. Inte sitta och skylla sitt beteende – på alkoholen.
Människan var väl ändå nykter då han som aktivt valde att hälla i sig skiten?!?! Jag vill minnas att Hagamannen körde med samma visa – ”jag var full…”.

Patetiskt!

Visst, man kan vara full & dum, men man ska fan stå för sina handlingar.

Ciao

//S – Man                                Lugn & fin – alltid.

Andra bloggar om: , , ,

5 responses to “”Det var dumt gjort”…

  1. Det är även kul att han säger:
    ”Jag älskar fotboll mer än något annat.”
    Viiisst, det var säkert därför han bälgade i sig så mycket öl att han inte hade någon koll alls. 🙂

  2. Såg att det fanns en bloggare som tyckte att vi skulle förlåta honom…
    ………..
    hmmmmm
    ……
    Näh!
    Tycker inte jag! Inte förrän han står för det till fullo och inte skyller på spriten längre.

  3. Nä det där begrep inte jag heller. Vad är det för vits att gå på en fotbollsmatch, eller vilken annan grej som helst som man är intresserad av för att dricka så mycket så man inget minns…?!? Är inte det att slänga pengarna i sjön?

    Och vaddå ”säja till domaren att han gjorde fel”?? Det var ju en solklar straff. Fast det klart, om han var så full som han säjer kan han ju knappast ha sett vad som hände. Han trodde väl att domaren hade tråkigt och hittade på lite saker för skoj skull…

    Nä, såna där typer har jag inget till övers för…

  4. 404–> Precis. En äkta fotbollsälskare
    Lina–> Va??? Nu fattar jag ingenting. Vad/vem menar du?
    Tina–> Jag håller med dig. Har inte mycket till övers för såna typer jag heller.

  5. Följde länken till artikeln och där fanns en lista på folk som bloggat om det där. Du på första plats på listan… 🙂 Men det fanns också en kille där på listan som i sin blogg skrev att han tyckte att killen borde bli förlåten och så vidare…

Kommentera

