”Hot Boy”…

Jag vet att dödsstraff både är barbariskt, idiotiskt och egentligen inte ett värdigt straff att utmäta i ett modernt och demokratiskt land som Sverige. Att det inte löser brottsproblematiken på långa vägar. Jag vet att det inte förhindrar någon från att begå grova brott, hur dum människan än må vara, att vård, rehabilitering och vägledning är det enda tänkbara alternativet för den som har trampat i klaveret.


Bilden publicerad i engelska The Sun..

Men allvarligt talat!
Allvarligt talat!!
Exakt VAD har samhället för nytta av en människa som under flera års tid, med berått mod, sprider sin HIV-smitta till aningslösa unga flickor?! Unga människor som precis ska ut i livet men som nu drastiskt fått det inskränkt p.g.a. att en person, som enbart tänkt på sig själv och att tillfredställa sina egna sjuka behov, smittar dem med en obotlig sjukdom. Någon mer egoistisk människa får man leta efter och han har därmed förverkat rätten att få finnas till, tycker jag. Killen har verkligen gett ordet ”empatistörning” ett ansikte och är inget annat än en stor fara för samhället.

Jag röstar för att vi tar bort äcklet från jordens yta – för gott!

Att ta kål på honom på ett smärtfritt sätt är inte att få hämnd för hans illgärningar – det är helt enkelt det mest barmhärtiga att göra.
Han kommer ändå att bli ihjälslagen förr eller senare.

Jag vet iaf vilket straff jag hade utkrävt om det varit min dotter som råkat ut för honom.

Som sagt:
It’s just a matter of time..

Ciao

//S – Man

Tröttsomfan på alla HIV-män..

Andra bloggar om: , ,

24 responses to “”Hot Boy”…

  1. Och exakt VAD har samhället för nytta av det finns dom som propagerar för dödsstraff. Straffas med döden. Det är hämnd. Hur du än vrider och vänder på det.

    Förståeligt är däremot alla offren och offrens anhöriga och ja, vi andras upprörda känslor inför det handlingar som en sån som han utsatt människor för. Jag tror inte heller att det hjälper att säga till dom att han också är en människa. Och ett offer. Överhuvudtaget tar man nog generellt sett alldeles för lite på allvar förövarens offer.

    Men bara för det är inte dödsstraff en läkning på såren. Det blir inte ett dugg bättre känslomässigt för nån, tror jag. Tvärtom cementerar det bara sådant som vedergällning, öga för öga och t o m utvecklar den attityden i samhället. Och det är inte bra för någon.

    Så jag förstår din känsla. Och skulle nog också dela den om jag blev ett offer eller kände någon som blev det. Din känsla är omedelbar, direkt och högst förståelig. Men lösningen är kortsiktigt tänkt.

    Tycker jag.

    Och skulle du själv vilja ta på den bödelrollen d v s vara den som utförde straffet? Om det var din dotter så jo, säkert i stundens hetta. Men det är ju just då som samhället ska förhindra att en som inte riktigt kan hantera sina känslor av ilska och vrede på ett rationellt sett gör något han får ångra.

    Det finns dom dödsstraffförespråkare som hävdar att det fått lindring efteråt, att allt känts bättre. Men det tror jag inte ett dugg på. Snarare fastnar väl sådana människor i bitterhet.

    Försoning är människans största utmaning här i livet.

    Och det är en lång process dit, snubben. För de allra flesta. Själv är jag i många fall inte ens i närheten. Och just då behöver jag människor som lyssnar och stödjer mig i min rätt att få känna som jag gör. Men jag behöver inte allierade som uppviglar det jag känner till helt orimliga proportioner.

    Låt mig få vara galen men ta inte över och bli lika galen.

  2. Anonym–> Tack för ditt synnerligen välformulerade svar!
    Du är naturligtvis helt politiskt korrekt i din argumentation.
    Jag menar inte att vi ska införa dödsstraff i Sverige eller ta kål på den fan genom att prygla ihjäl fanskapet publikt.
    Men i vissa fall – vissa brott gör mig bara så urbota förbannad så jag önskar inget annat än livet ur förövaren.
    I just det här fallet har jag faktiskt svårt att förstå vad den här killen skulle kunna tillföra vårt samhälle i framtiden. Han har redan förstört livet på [insert korrekt siffra här] människors liv och är själv brännmärkt för resten av sitt liv.
    Lite grann som Hagamannen, ungefär.

    Om jag hade kunnat ta på mig bödelrollen om det gällt min dotter? You bet! Hade inte tvekat en sekund.
    Skulle inte klarat av att se asets hånflin framför mig där han satt och kalkylerade med 8års fängelse (frisläppt för gott uppförande efter 2/3 av tiden), för att sedan bli frisläppt och återigen fortsätta att förstöra andra människors liv.
    Då först hade jag känt försoning och det utan att det skulle ha känts som någon större utmaning.

    Det skulle inte handla om hämnd utan mer om att plocka bort ett destruktivt element vars enda drivkraft är att förstöra andras liv. För han har ju i praktiken redan tagit livet av två små tjejer.

    Att ha ett samhälle fritt från sexgalningar och annat patrask är människans största utmaning här i livet.

    Barn ÄR meningen med livet!

    Tycker jag.

  3. En som "känner" honom

    Jag har lekt och umgåtts med den här killen sedan vi var små (ca 8-10år) och jag kan säga att han kanske varit lite anorlunda än oss andra men att det skulle sluta så här va de nog ingen som trodde.
    Men med facit i handen så förstår jag nu varför vi aldrig sett honom med någon tjej/flickvän…
    Det finns många historier om den här killen och allt han gjort men dom kommer nog aldrig se dagens ljus.
    För ca 3år sen så slog det slint helt för honom han slutade höra av sig, svarade inte längre i telefon ingenting… vi förstog aldrig varför. Tills att hans lillebror berättade för mig att han hade hittat papper där det stog att hans storebror har HIV gissa att han blev sne. Där har dom gått sida vid sida i ca 25år och 15 av dom har brorsan varit HIV positiv utan att säga något!!! Tänk om något hänt kanske ramlar och slår sig å börjar blöda då riskerar han sin brors liv också och mitt me och alla andra vänner runt omkring… Fan M…… va tänker du med!?! Men nu sitter han där bakom lås o bom och jag hopppas att han aldrig kommer ut… om det inte e någon som hinner slå ihjäl honom först… såna som honom e ju inte så populära på kåkarna…

  4. Jag mår fan illa just nu…”Boxaren” jag träffade i 3 år tills nyligen är 32 år och brittisk medborgare..och han var helskum.Heter han Andreas???

  5. En som "känner" honom

    Han är defenitivt ingen boxare han är typ 165-170 väger kankse 55-60kg ful dessutom… och kan tillägga att han aldrig varit i england någonsin… det där med brittisk medborgare är bara något han lyckats få genom sin styv pappa som adopterat honom eller nåt sånt. Han har aldrig snackat om sin riktiga farsa men hans bror sa en gång att deras riktiga pappa va grek… nej han heter inte Andreas det börjar på M…… som jag skrev tidigare men på senare år så har han gått under sitt andranamn som börjar på C……. Hade även en msn som hette ”Sexig som fan” och inte bara ”Hot boy” som det talas om så jag hoppas verkligen att polisen vet de.
    Den lägenhet han bodde i hyrde han i andra hand av en annan kompis till mig men när han strulade till det med hyran för sista gången så åkte vi dit och kastade ut honom typ 1 vecka senare när min kompis som ”ägde” kontraktet gick igenom hans grejer så hittade han papper från infektionskliniken och de va då allt kom fram. En hyfsad chock för oss kan jag säga. Sen åkte med alla papper han hittade till polisen.

  6. sitter sent på kvällen hos en kompis och kan inte sluta tänka på detta. är i vanliga fall motståndare mot dödsstraff, nåja är det fortfarande, men det är något med detta fall som gör det så svårt att glömma det. kan ni tänka er två tjejer, någonstans mellan 15-18 år, de går i gymnasiet och ska snart ta studenten. har hela livet framför sig, träffade en kille på nätet och begick ett misstag, och för det ska de betala med sitt liv. de har fått en dödsdom över sig, det spelar ingen roll exakt hur många år det tar, hiv slutar alltid med en för tidig död. två unga intet ont anande tonårstjejer som aldrig kommer få uppleva det här med att skaffa barn, bilda familj, satsa på karriären, leva livet. seriöst, det här är äckligt och inget medlidande är nog för de här två unga tjejerna som fått den här dödsdomen över sig utan anledning.

  7. Ok, nu kan jag andas igen…Tack

  8. Kan ju inte avliva alla som ”vi inte har nytta av”. Men däremot borde de låsas in mycket längre tid. Vare sig de hamnar i fängelse el på psyket släpps de fri/får permission alldeles för tidigt. Vissa människor är för farliga för att släppas ut, det är en sanning som myndigheterna vägrar erkänna.

    Antar att han ville ta med sig så många som möjligt i förtidig död.

    Vem vet hur många andra ”HIV-män” det finns därute? Såna som kanske inte testat sig och som inte heller skyddar sig?

    Enda sättet är att undvika att ha oskyddat sex med främmande. Varje gång du har sex med nån, har du också sex med alla som han/hon haft sex med tidigare.

    Tror folk att HIV inte finns i Sverige? Men tonårstjejer tror väl dom är odödliga.

    Även folk med HIV kan leva många år och t o m skaffa barn. Hoppet om ett botemedel i framtiden finns ju för de här tjejerna som råkat illa ut.

  9. Zendry Svärdkrona

    Till: En som ”känner” honom
    Jag heter Zendry och arbetar som reporter på Aftonbladet. Hittar inga kontaktuppgifter till dig, men om du har lust får du gärna kontakta mig.
    Jag nås via tidningens växelnummer 08-725 20 00.

    /zendry

    PS. Snubben, hoppas att du inte tar illa upp av mitt inlägg

  10. självklart ska ha dö. vi borde ha dödstraff i Sverige och det är bara att beklaga att så inte är fallet. varför ska vi tillåta grovt kriminella som gång på gång begår brott?
    Eller HIV smittade som med berått mod sprider sin smitta vidare utan en tanke på konsekvenserna för de han smittar ner.

    självklart ska vi ha dödstraff i Sverige.

    nu kanske någon invänder att det är ”hämnd” eller ”barbari”, men det är egentligen rättvisa vi talar om. varför tolerera människor som inte vill anpassa sig till rådande lagar och som bryter mot dom gång på gång?
    Finns inga argument för att INTE ha dödstraff.

    På sikt kommer diskussionen om dödstraffets vara i sverige att bli ett faktum och på sikt är jag helt övertygad om att vi kommer att införa det, inte idag, inte imorgon, inte om tjugo år..men det kommer.

    ..och det ser jag fram mot.

  11. Pingback: Top Posts « WordPress.com

  12. Det som är mest upprörande är att media skyddar hans identiet. Hur många flickor kan ha smittats utan att veta om det för att tidningarna gömmer hans ansikte? Inte alla medier dock.

    Namn och bild i brittisk press:
    http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2007260717,00.html

    Första svenska tidningen som publicerar namn och bild:
    http://www.den-svenske.com/txt/EElEFAlVEpPijMTlyn.shtml

  13. Flashback–> Som sagt: It’s just a matter of time…

  14. Jag anser att vi återgår till ca 1500-talets lagstiftning: Det är endast kölhalning, tortyr och stympning – och då i synnerhet kastrering – inför allmän beskådan som gäller.
    .
    .
    .
    .
    Sen tyckerj jag att vi skiter fullständigt i de personer som i praktiken utför själva strafftillämpningen – det kan de gott ha på sina samveten bara för att de står längst ned på samhällsstegen… Dumbass.

  15. Håller inte med om dödsstraff. Det håller inte. Men snöp den jävlen!!! Han kan få pissa genom en slang resten av sitt usla liv istället! Ett liv jag hoppas att han får spendera inlåst och plågsamt avsluta när det är dags för det.

  16. Jag slängde upp en bild på honom på min blogg. Den finns publicerad ocensurerad i brittisk media redan.

  17. Gosh, var väl en hiskelig tur att det var åtminstone en västeuropé (om än inte svensk)!
    .
    .
    .
    .
    .
    Annars hade vi ju, utöver tortyr och dödsstraff, även fått skicka hem varenda jäkla invandrare – å vem skulle vilja betala det kalaset?!?!?!
    .
    .
    .
    .
    Heja Sverige, friskt humör!
    Hjärnan hänger utanför!

  18. Han har lurat mig med! Mår skit. Till mig sa han att han var 20 år och hette christer. Han va jätte gullig och snäll i början. Sen vände han. Han tvingade mig till sex flera gånger. En gång hade han med sig sin data hem till mig och sin digital kamera. Han fottade massor. Mår skit. Vet inte vad ja ska göra.. / Therese

  19. Therese–> Jag lider verkligen med dig. Som tur är så är han stoppad nu. Hör av dig till Polisen.
    Polisens Tipsjour: 08-401 30 07
    Hit kan alla ringa som är oroliga eller har tips till polisen. De lotsar dig vidare så att du får den hjälp du behöver. Telefonnumret är bemannat dygnet runt.

  20. Yep, Therese: Om du har utsatts för den här killen, eller för all del vem som helst med ett sådant beteende, tveka inte att kontakta polisen! Det är det enda rätta, samt att du mest sannolikt skulle må bra av en samtalskontakt som t ex kurator på den närmaste ungdomsmattgningen (om du inte redan har nån annan professionell att prata med det om).

  21. tack! har pratat med polisen nu. Ska in redan idag. han sa att han ville jag kom så fort som möjligt. Tack alla för ert stöd. Det hjälper mig mkt. Mår skit just nu. Har nyligen varit på förhör gällande min far me för sexuella övergrepp.. så det här tar mera. Hoppas att allt ordnar sig. / Therese

  22. Hej Therese. Jag vill bara säga att jag tänker på dig, och att jag hoppas och ber att du ska klara av det här. På karolinska finns mycket bra och vänlig personal.
    Du vet redan säkert att det är så, men jag vill påminna dig en gång till;
    1. inget av det som hänt är ditt fel.
    2 du har inget att skämmas för, ingenting alls.
    Önskar att jag kunde göra någonting för dig. Många kramar

  23. Alltså, generellt är jag emot dödsstraff men jag hade inte haft några problem med att i vissa fall avliva avskum. Hade röstat för dödsstaff i sverige om det varit folkomröstning idag. Dock skall tilläggas att jag hade förmodligen läst på en del inför det valet och kanske hade röstat emot men spontant ”why not”? Jag hade inte tyckt synd om honom om han fått ett dödsstraff. Våra pensionärer har sämre förhållanden (mat och bekvämligheter) på sina hem, än våra brottslingar. Det är totalt snedvridet.

Kommentera

