Fredag hela veckan…

Den här helgen började egentligen redan i onsdags för mig.
Jag var helt övertygad om att det var fredag redan då. Att det bara vara torsdag dagen efter, kom som en total överraskning för mig.

När torsdagen så kom kändes den som en… fredag den med. Torsdagen lunkade på och fortsatte att kännas precis som en vanlig, ordinär fredag.
Den kändes sådär lättsinnig och härlig! Allting gick på halvfart och alla verkade ha gått tidigare från sina arbeten för att hinna med systemet och handla inför helgen – precis som man vanligtvis gör på fredagar.

Idag var det äntligen dags för fredagen att göra entré. Med pompa och ståt dundrade den in och vände upp och n… nä.
Den kom påsmygandes sådär, nästan ljudlös. Hade noll koll på den.
Men så helt plötsligt! Så var den där.
Det har varit fredag nästan hela veckan. I alla fall så har det känts så.

Märkligt!

Det har med andra ord varit en kort och riktigt trivsam vecka.
Den tog ju slut redan i onsdags..

kalend.jpg

Ciao

//S – Man
Förvirrad..

Andra bloggar om: , , ,

3 responses to “Fredag hela veckan…

  1. Så det är fredag idag? 😉
    Jag är fullständigt veckovill… har slängt almanackan åt skogen… kommer inte att behöva den förrän i mitten av augusti… det är då jag börjar jobba igen.

  2. Va det fredag igår??
    O fan..
    Det missade jag..
    Har noll koll på veckodagar…

  3. Har ingen koll på veckodagar heller;-) det är ju sommaren.

Kommentera

