Veckans Dumstrut…

Och vad ska du göra i USA då?

Nä-eh, ska spränga lite flygplan…

dilba_demirbag.jpg

Det absolut sista man vill höra från någon medpassagerare, när man precis ska kliva in i ett flygplan, är orden: spränga och flygplan i samma mening. I min värld är det inte ok att dryfta dessa ord i det här sammanhanget – ens på skämt!
Dilba må vara en skämtare av stora mått, men vääääähähähäldigt många har inte en endaste aning om vem denna Dilba är. Som kändis räknat, är hon att betrakta som iskall eftersom hon inte gjort ett jääla jota på flera år.

”Jag behandlades som en terrorist…”

BRA!!
Då vet jag att säkerhetskontrollen faktiskt fungerar!

Därför är Dilba veckans dumstrut.
Seså! På med struten nu, spring och ställ dig i hörnet och skäms. Och kom inte tillbaka förrän du är helt klar med din omvärldsanalys.

dumstrut.jpg

Ciao

//S – Man
KOOlsomfan..

Andra bloggar om: , , , ,

7 responses to “Veckans Dumstrut…

  1. Hur dum man kan vara!!!
    Nr1 på topp mest idiotiska kommentarer

  2. det var ju sannerligen fel sak att säga i den situationen. vissa saker är smått prekära att skämta om, med all rätt.

  3. Så skönt att veta att säkerhetskontrollen fyller någon funktion! Själv började jag tvivla på deras effektivitet när jag förrförra veckan fick flyga med både pincett och en alldeles för stor flaska handsprit i handbagaget. Från Heathrow dessutom. De vet inte hur nära det var en pincettkapning när snorungen bakom började kickboxas med mitt säte…

  4. Roccer–> Eller hur? Ungefär lika bra tillfälle att skämta på som att häva ur sig ”jag är pedofil… äh, jag skämtade bara!” om man sökte jobb på ett dagis.

    Vargis–> Dålig tajming, helt enkelt.

    Anna–> Du kanske hade en terrorist bakom dig! 🙂

  5. Ett av de sämsta sätten att skaffa sig rubriker i sommarens nyhetstorka, helt klart… 😀

  6. Clever, veeeeery clever!!

  7. Först reagerade jag när jag såg att hon blivit ”behandlad” som terrorist. Sedan drog jag åt mig öronen liiite mer när jag läste att hon stått och skämtat om detta…! Alltså, det är klart man reagerar. Härom året åkte jag på kurs med några kollegor och den ena av dem skämtade om just sprängningar i kön på flygplatsen (inrikes). Vi blev inte stoppade, men han blev dragen åt sidan och utskälld och varskodd att ett skämt till åt det hållet, så skulle han inte få flyga den dagen…! Alla skämt passar sig inte alltid…!

Kommentera

