Bakismeducin medesamma…

Blaskan som alla länkar till ställer idag en vähähähäldigt genomtänkt fråga:

bakis.jpg

Mitt enkla svar är: Nähäe, jag brukar inte blanda alkohol med tabletter!

EFTER och OM jag har druckit för mycket, händer det att jag behöver en huvudvärkstablett, men det är tydligen en helt annan diskussion..

Ciao

//S – Man
Killen hela dagen…

Andra bloggar om: , , ,

2 responses to “Bakismeducin medesamma…

  1. ”jag brukar inte blanda alkohol med tabletter”
    Vad är det för primitivt tänkande? Det beror väl helt på vad det är för tabletter, inte på tablettformen. Vore kul att höra den där bror duktig-kommentaren när man bjöd på en fluortablett.

    I min mening är den där attityden, ”jag tänker inte själv, men följer gärna det socialt accepterade”, det som bär upp sjuka ”traditionella” samhällen och nazismen. Tänk om samhällets attityder som du följer börjar ändra riktning mot att t.ex. tvångskastrera rökare. Tror knappast att du skulle vara den som motsatte sig.

  2. Theo–> Tack för din kommentar, Theo! Jag menar det. Du gjorde min morgon. Kommentaren ”Vad är det för primitivt tänkande?” är numera odödlig.
    Det var länge sedan jag flabbade så hårt.

    😀

Kommentera

