1 dag…

Jag har 1 dag per år som är min. Den är bara min. Ingen kan ta den ifrån mig, förrutom livet självt.

Jag är verkligen inte bitter, vanligtvis. Kämpar på med mitt. Gnäller inte i onödan. Gräver ner nyllet i jorden och kör på. Offrar mig gärna för alla andra.

Det är inte fr’att de flesta i cybervärlden (de som ändå inte finns) glömt att gratta mig på min fölsedag, som det gör ont i mitt bröst;

Det är att de allra närmaste IRL, helt har glömt bort mig.

Känn den känslan.

Ciao

//S – Man
Gjord av kött & blod…

Andra bloggar om: ,

22 responses to “1 dag…

  1. Jag ringde faktiskt för att sjunga för dig (det låter ganska illa när jag sjunger, jag vet, men det är tanken som räknas)men så svarade du inte…
    Så lyssna noga nu istället:
    ”ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år! Javisst ska han leva, javisst ska han leva, javisst ska han leva uti hundrade ååååår! Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaaaaaaaaaaa!”
    (Hade hissat dig också om jag orkat lyfta dig) 🙂
    Kramen!!!

  2. WTF?

    Ingen aning, min vän. Ärke-grattis. Vi tar väl ”happy birthday” med Stevie Wonder?

    Trist med resten – du är en riktig människa och som sådan ska du omges av andra riktiga människor. Folk som inte är riktiga sköter inte om sina vänner. Fy fan vad förbannad jag blir av att läsa sådant. Vi har aldrig setts (på tiden snart för fan!) men jag ställer upp, broder!

  3. Ångest! Jag glömde, helt borta…blankt. Sopigt så jag skäms som bara fan.

    Lite sent men ändå, grattis!

    Tjoho, vad spontant och fint…

    Kan bara be om ursäkt, vet fan inget annat.

    Tjipp
    Snubbebrossan som skäms jävligt mycket just nu.

  4. Hur kunde ja g glömma, förlåt. Det ska aldrig hända igen.

    GRATTIS!

  5. Grattis i efterskott då… @->– @->– Sådär ett par blommor bara till dig =)

  6. Jag ber att få gratulera och konstatera att födelsedagar betyder allt mindre ju äldre man blir (men inte för oss för vi är ju inte äldre). eller nåt.

  7. Grattis! Jag bjuder på champagne på takterass i Stockholm, säg bara till när du kommer 😀

  8. Meh!? Har de GLÖMT BORT dig!? Nä nu!
    Jag kan iaf skylla på att jag inget visste. 😉 Men bättre sent än aldrig, här kommer ett rungande GRATTIS från MyrStacken.
    På walesiska såklart!

    😀

  9. Jameeeeen, jag VISSTE ju åtminstone inte att det var IDAG! Förresten vet jag inte hur mycket heller. Jag vet inte ens vem du är IRL 🙂

    Men, du får ett cyberHURRAHURRAHURRAHURRA!

    OCH en cyberJORDGUBBSTÅRTA och så får du faktiskt, på telepatisk väg, en iPod med värsta coola DJ-mixarsetet – bara så du kan prova, rent telepatiskt alltså 🙂

  10. Studiofånen skrev:

    ”Trist med resten – du är en riktig människa och som sådan ska du omges av andra riktiga människor. Folk som inte är riktiga sköter inte om sina vänner. Fy fan vad förbannad jag blir av att läsa sådant. Vi har aldrig setts (på tiden snart för fan!) men jag ställer upp, broder!”

    kan inte du bli min life coach så jag också kan bli en felfri människa? Jag vill också bli en riktig människa.

    I vår familj har vi djupt nedärvda traditioner när det kommer till födelsedagar. Vi träffas i dagarna tre, slaktar ett får som vi grillar och skålar i dess blod. Men just den här gången beslöt jag mig för att Snubben fan inte skulle firas, så jag ringde runt till övriga i familjen och sa; -nu riktar vi lite hat mot snubben, vi skiter helt enkelt i honom. Eller nä, så gick det inte riktigt till.

    Vår sambandscentral som vanligtvis brukar få ringa runt och påminna alla om vem som har födelsedag befann sig i utlandet. Då hon är av den gamla skolan tror hon att det kostar typ 23.000 att ringa hem till Sverige, därför avstod hon nog. Vet inte om hon ringde snubben, det kan ju ha varit värt 23.000, men jag fick inget samtal.

    Och jävlar i havet, jag min oriktiga jävla idiot till människa glömde. Helt seriöst så skäms jag. Men för att lugna dig i ditt stora engagemang till snubben så kan jag meddela att jag trots mina brister som människa fortfarande älskar honom som den nära bror han alltid varit.

    Men det känns skönt att du nu sluter upp, då bli vi tre bröder i familjen och förhoppningsvis kan du göra mig till en riktig människa, tack för ditt stöd.

    Och Snubben, ja, jag har ångest, du hade varit värd ett bättre firande, eller i alla fall ett grattis! Men nu fick du inget grattis så jag passar väl på att gratta mig själv istället;

    för att jag kommer ihåg mitt första telefonnummer, när min första katt hade födelsedag, att min första motorcykel hade reg.nr DPY XXX, att hon jag förlorade oskulden till hade ett födelsemärke på…ja du vet, att den där ön tidigare hette Ceylon, att…hela mitt huvud är fullt av värdelöst vetande, men inte fan kom jag ihåg din födelsedag som faktiskt är viktig. Grattis Snubbebrossan, du är för jävla bra!!!

  11. Pjiuuhh, vågade äntligen ringa Snubben. Han lät så där glad…men det känns som vi kan gå vidare i livet. Nu har ju jag desperat försökt projicera över problemet att handla mer om min ångest än de facto att Snubben blev bortglömd.

    Dåligt retoriskt knep för att vinna sympatier, jag vet. Men nog fanken kan jag ta in känslan som Snubben hade igår, ibland när man går uppför i den avstängda rulltrappan så startar den…och är man inne i ”flytstimmet” så går den såklart åt fel håll. Då känns det extra tungt.

    Något helt annat från Snubbebrossan:

    Läste på framsidan av dagens GT. ”Rädda semestern med HETT regnsex.

    OK, börjar det bara regna så får jag väl gå ut på altanen och masturbera, jag menar, vem vill inte rädda semestern.

  12. Blev oxå rätt bortglömd på min Dag. Och jag fyller halv-jämnt. Du vet en femma på slutet…
    Ska vi deppa ikapp??

  13. Hur tråkigt det än är för dig Snubben, såär ju livet sånt att det kommer en sån här j-a födelsedag då slumpen ordnar en massa sammanfallande tillfälligheter som gör att folk glömmer bort att man fyller år.

    Bäst som det är, är det man själv som är den som glömt bort. Livet kommer inte att gå under, men man känner sig dum.

    Däremot kan jag generellt tycka att killar är sämre än tjejer på att hålla koll på födelsedagar. De förlitar sig ofta på att kvinnor ska påminna dem. Den grejen har jag vägrat med min sambo. Att komma ihåg födelsedagar är lätt som en plätt i dessa dagar – man bara ställer in en påminnelse i kalender, i datorn och/eller mobilen. Så, alla killar som läser detta: sätt genast igång och lägg in alla era anhörigas födesledagar i era kalendrar. Det är nämligen så vi tjejer gör för att komma ihåg… 🙂

  14. Å, jag hade ingen aning… Men jag viftar med en liten vimpel här borta och blåser i en liten tuta och hoppas att det hörs och syns åtminstone lite bort till dig – wherever you are.

  15. Tack för alla gratulationer!
    Jag menade inte att alla i cyberrymden ska ha min fölsedag noterat. Men under rådande omständigheter hade det varit lämpligt att åtminstone mina närmaste hade den kollen.

    Nu är Snubbebrossan ett stort stycke strul som man får dra i örat med jämna mellanrum, men det gör man så gärna så. Jag är inte särskilt långsint av mig, så saken är utagerad för min del. Vi gör alla misstag här i livet, inte mer med det.

    Själv hade jag mer än gärna stått och druckit läskeblask på ett hustak i Sthlm framför att sitta och glo in i en vägg, som jag gjorde igår. Får se om det blir av en annan gång istället.

    Tack för att ingen ringde och brölade ”Ja må han leva” i luren iaf. Det finns få hobbysångare/erskor som har någon röst att tala om och jag får lätt utslag i öronen av falsksång..

  16. ”Nu är Snubbebrossan ett stort stycke strul som man får dra i örat med jämna mellanrum, men det gör man så gärna så.”

    Jag har ADHD! Så de så!

  17. Usch vad surt. Grattis i efterskott från en som inte finns, men det kanske är värt lite grann i alla fall?

  18. Men ärligt är det inte tröstlöst att fylla år mitt i sommaren?
    Alla är bortresta, skolorna har lov, man själv är inte på sitt vanliga ställe.
    Just det här med skola är ju nyckeln till firartraditionen. Det är under skoltiden man nöter in folks födelsedagar och det blir en tradition/sport att komma ihåg dem.
    Själv fyller jag på Norges nationaldag vilket gör att folk lätt kommer ihåg. Även om jag kan tycka att mitt firande kommer i skymundan litet…hehe…

  19. Jag hjälper gärna till med det mesta bara man inte kallar mig för Studiofånen. Då blir det smisk! 🙂

  20. Åh, du fyllde år en dag innan mig. Grattis några dagar i eftertid.

  21. GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA SNUBBE!!!!!!!!! (Visserligen några dagar för sent, men jag får väl skylla på att jag inte visste om det. ….)
    Hoppas du fick en bra födelsedag i alla fall. Ska komma ihåg den till nästa år!
    Puss å kram!

Kommentera

