Skelögd…

Idag har jag pratat med en människa som var så skelögd att jag omedvetet ställde mig lite vid sidan av honom när vi snackade, istället för rakt framför.
Pinsamt är väl det minsta man kan säga om’att!

marty_feldman.jpg
Vart ska man glo; höger öga, vänster öga… höge.. vänst…?

Hatar när sånt här händer..

//S – Man
Förvirrad

Andra bloggar om: ,

4 responses to “Skelögd…

  1. det är ibland skitsvårt att hantera, även om man inte menar illa. jag tenderar att stirra på näsan när jag träffar en med ögonproblem och då är jag så fokuserad på det att jag inte hänger med i samtalet. usch, det ä r jobbigt.

    ps. hahaha, marty är en pudding!

  2. Sånt här är jobbigt så in i bomben!
    När jag råkar ut för det brukar jag glo mitt emellan båda ögonen..typ mellan ögonbrynen o lite längre ner.

    Men jag önskar att jag vågade fråga vilket öga jag ska titta i.

    Men värst är det när man pratar med någon o man ser att de typ tittar på ens mun, öra, hårfästa eller nåt.

  3. Det öga som tittar på dig är det du ska titta i.
    Men om man har en sån jäkla otur att inget öga tittar på en (endel skelar ju åt alla möjliga och omöjliga håll) så kan man ju alltid stirra ner i urringningen… (om det är en tjej förstås)
    Då lär du nog bli varse den ilskna blicken iaf 😉

  4. Mm, riktigt jobbigt. Jag råkade ut för liknande när jag för läääääänge sen jobbade som receptionist på en läkarmottagning. Jag försökte titta lite sidan av näsroten, typ. Förresten lika jobbigt när man pratar med någon som är blind men rör ögonen hit och dit hela tiden, inget att fästa blicken på. Det blir lite galet hur man än gör. 🙂

Kommentera

