The war of the P-Plats…

Klicka på bilderna om du behöver förstora dem.

bil-001-copy.jpg
Det här är min grannes bil. En Toyota Previa. Den känner jag igen för jag har parkerat bredvid den i två år. Vi har hälsat på varandra flera gånger, grannen och jag. Han är en ok prick. Lite Svennig, men helt ok.

bil-002-copy.jpg
Här är min grannes- och min parkering. Jag har suddat bort min grannes Toyota Previa från bilden. Bilen som står bredvid min grannes, är någon okänds. Den har aldrig stått där tidigare och jag har heller aldrig sett den förrut.

bil-001-copy2.jpgbil-001-copy.jpg
Här är någon okänds bil och min grannes Toyota Previa.

I skymning så förefaller de båda bilarna, den okändes och min grannes Toyota Previa, tämligen identiska, inte sant?

Precis som jag alltid har gjort, under två års tid i alla fall, parkerade jag min bil på MIN parkering, bredvid min grannes Toyota Previa – trodde jag!

I efterhand visar det sig att jag har gjort ett fruktansvärt misstag och istället ställt mig på min grannes parkeringsplats, då jag misstog någon okänds bil med min grannes Toyota Previa.

HUH!!!

När min granne kom hem och såg min bil på hans parkeringsplats så hade han tre val att göra:

1. Ställa sig på MIN parkeringsplats; eftersom han ser att det ju är jag som av någon outgrundlig anledning står på HANS.

2. Skita i hela situationen och ställa sig på någon av DE ÖVRIGA 35 P-Platserna som ingen hyr och som ALLTID är lediga.

3. Ringa till Car Park och be dem komma och beivra migsomfan för att jag, på ett mycket utstuderat och oerhört fräckt sätt, har ställt mig på hans p-plats.

Vilket av de tre alternativen skulle du ha valt?
Vilket av de tre alternativen valde min granne?

Var med i min alldeles nymeckade Undersökning:
Rösta här–> Vilket av de tre alternativen valde min granne?

//S – Man
Är grym på att fickparkera

Andra bloggar om: , , ,

9 responses to “The war of the P-Plats…

  1. Hmmmm, eftersom den hamnat på din blogg så kan det ju bara vara alternativ 3……..eller???? Nu blev jag nyfiken, när kommer fortsättningen?

  2. Poll, Snubben
    Lägg för fan upp en poll och sen en till

    Gör om, gör rätt!

    😉

  3. Jag hade ju självklart valt alternativ 2. Alla kan ju göra fel….
    Men jag missar på att din granne ringde efter parkeringsvakten…Ge honom en stor fet kaktus!

  4. ahmmmm…inget svårt val alls.på fråga 1 svarar jag alt 2…med tanke på att det ryker om dina bokstäver grrrrr så svarar jag på fråga 2 alt 3, dvs att din svennelika ok grann ringde Carpark 😦

  5. Vikken suris! Hur svårt hade det varit att lösa det på annat sätt då!?! Hoppas måsarna skiter massor på den fula toyotan!!

  6. FÖRMODLIGEN så har Bittan rätt 😉 Det luktar lite hämd om detta inlägg… med ALL rätt dock 🙂

  7. Tack för Pollen 🙂

  8. Pingback: The war of the P-Plats - The beslut… « Snubben

  9. Asså, mycket att lacka på. Visst är det skitstörigt att någon annan ställer sig på sin p-plats, men är det så mycket att skriva om på sin blogg??

Kommentera

