Snubben v.s Skitungen…

Idag, när jag stod i kassakön, var det en liten skitunge som låg och skräpade i en barnvagn precis framför mig i kön. Hans morsa höll på att lasta upp varor på bandet och medans hon gjorde det såg jag hur skitungen gjorde grimaser mot mig.

Ameh… VAFF?!

Så jag började naturligtvis att göra fula grimaser tillbaks.
Man är väl tuffare än somliga tror, lixom. Backar inte för nåt.

Vi höll väl på ett tag och grimaserade mot varann, när jag bestämde mig för att ta fram storsläggan och göra det patenterade onda ögat mot blöjjan. Jag satte allt på ett kort. Ja, det fick bära eller brista.

Hah!
Tror du inte att den lille började bölasomfan då?! Sicken mes, lixom. Börja lipa och ropa på mamsen så fort den stöter på lite motstånd.
Klipp dig och skaffa dig ett jobb, släpp sargen och kom in i matchen, stå på tå – bli längre då och tjacka spikskor – går fortare då, säger jag bara.

innocence-2.jpg
Jösses så det bölades! Bjubb bjubb bjubb bjubbb…

Snubben – Skitungen
1 – 0

Ciao

//S – Man
Har hyffsat lång tunga

Andra bloggar om: , , , ,

6 responses to “Snubben v.s Skitungen…

  1. He he…vänta bara om några år… när ungen är stor och möter dig på stan och minns denna traumatiska upplevelse, då äre nå bara för Snubben att springa 😉

  2. Vänta bara några år tills du fått egen unge och när någon grimaserar mot den – gud va spö denne någon kommer att få!
    🙂

  3. hahahahhahaha.. du är otrolig.
    High five på den!

  4. hehehe bra där, jag hade inte heller kunnat hålla mig i skinnet.

  5. Precis det alla vill göra egentligen meeen ingen som vågar :-))))

  6. Elle–> Det är då (om många år) som jag gnäller om att det minsann var mycket bättre förr, på min tid och att ungdomen av idag är ena rrriktiga slynglar och måste mopederna gå så fort o.s.v.. 🙂

    Ti-Ti–> Skojjar du eller? Då blir det ingen lek 😉

    Samira–> Hög femma, right back at ya 😀

    Vargis–> Nä, ibland är det svårtsomfan 🙂

    Kicki–> Mmmm. Ibland händer det att jag ångrar mig efteråt. inte ofta, bara Ibland 😀

Kommentera

