Att lägga saker på hyllan…

En av de jag brukar läsa, är tillbaks från sin semester.
Välkommen tillbaks till vardagen igen, Julia!

I ett av det senaste blogginläggen skriver hon: underbart att lägga både mobil och dator på hyllan i några veckor och bara slappa…
Det är då jag börjar fundera över hur länge sedan det var som man la både mobil och dator på hyllan ett par veckor och bara slappade?!

I flera veckor!

Vidare så funderar jag över hur det skulle bli om Elton John fick som han ville: att stänga ner internet helt ett par år och se vilka konsekvenser det skulle få. Han menar att Internet förstör kreativiteten.

Kanske, men det skapar å andra sidan en hel del kreativitet oxå, och det för människor över hela världen närmare varann. Som om det skulle vara en bra sak om jorden krympte i storlek..

Är egentligen alldeles för trött och sliten för att fundera- eller utveckla det här resonemanget vidare, men det skulle vara en ganska så kOOl grej – att stänga ner nätet ett par år. Som att slå av elen, lixom..

Nätet är ju inte mycket mer än tjugo år gammalt.
Hur klarade man sig egentligen utan mobil eller internet förr?

Ciao

//S – Man
Fundersamsomfan

Andra bloggar om: , ,

9 responses to “Att lägga saker på hyllan…

  1. några veckor utan internet verkar knasigt. Varför liksom??

  2. ska vi lägga ner internetandet för en vecka då? 😉

  3. Kikki–> Nä precis, jätteknasigt!

    Mmmm…Marabou Mjölkchoklad–> Du ska ju börja blogga igen, (har jag bestämt) så det blir nog inget nedläggande alls med internet.

    😀

  4. M - söt som choklad (min egen variant, haha)

    Finns la tilräckligt med bitterbloggar 😀

  5. Mmmm… Mums Mums–> Jag är lite orolig över att du fortfarande är vaken såhär dags. Du borde ligga och sova för länge sen egentligen, om du ska orka börja blogga imorgon 😀

  6. Allergisk mot Mums Mums

    Imorgon jobbar jag (som vanligt) och där bloggas det absolut inte 😉

  7. M-Chokladen–> Nä, du är dutti så! Ser fram emot det första blogginlägget från dig
    🙂

  8. Då måste jag nog göra dig besviken 🙂

  9. Är det verkligen hermanson detta?

Kommentera

