Folk trivs…

När kvällen var över så vinkade Restaurangchefen mig till sig:

Snurre, du ska veta att jag hört precis varenda låt du spelat under de här två dagarna och måste säga att du är riktigt riktigt vass.


Tack, det var skojjigt att höra.
Samma person som bara för någon dag sedan gjorde sig lustig över mitt smeknamn, nämner det nu med respekt. Istället för ”Höhö, Snurre Sprätt, då eller? Höhöhöhö” låter nu såhär:

Dessutom har jag märkt att ditt sätt att jobba fått både personal och gäster på bra humör, dessutom har barkassan skjutit i höjden. Det känns stabilt. Folk trivs, och det märks, som sagt! Här
Snurre, ta mitt kort och ring mig på tisdag, så bokar vi på lite helger.

Visst, kulsomfan!

Vad han inte visste, var att jag aldrig skulle gå bakom ryggen på min polare som gett mig giget. All kontakt får ju naturligtvis ske via honom och ingen annan. På så sätt har jag inte bara skapat mig respekt för den jag är och hur jag arbetar; jag har dessutom behållt min polare.

Ciao

//S – Man
Reeeespekt

Andra bloggar om: , , ,

3 responses to “Folk trivs…

  1. För att inte tala om att det alltid finns risk för att man dealar ner sig i pris också.

  2. hmmm…du kanske kan ge ett eller annat tips vart man ska bege sig när man väl är i Göteborg… Hittar ju inte så bra där liksom….

  3. Well done, respekt ger – respekt får.
    Quite simple, really.

Kommentera

