Marsipan…

Jag vet, det har varit lite glest och spretigt med uppdaterandet den sista tiden. Men låt mig säga såhär: det är inte du, det är jag.

Snart hoppas jag kunna komma igång igen på allvar.

Under tiden kan du ju roa dig med en ganska nytagen bild från planeten Mars.
mars.jpg

Om det finns liv där? ja, man ser ju klart och tydligt däckspåren, troligtvis efter någon marsipansk slyngen som har slirat omkring – drängfull någonstans i öknen. Meh, sicken galning, va?!
Marsipanerna verkar ha problem med sina slynglar, precis som vi har med våra här på Jorden. Måste vara något datravirus som spridit sig genom rymden. De kanske har fått en släng av.. essemmess, vad vet jag?

Undrar egentligen vad de dricker för läskeblask på Mars?

Nä, måste rusa.

Ciao

//S – Man
Diggar marsipantårta

Andra bloggar om: , , ,

12 responses to “Marsipan…

  1. fick svårt att koncentrera mig på det du skrivit efter att ha läst överskriften…MARSIPAN..jag blev så jättesugen på riktig marsipan…..älskar marsipan..o inte marsipaner..hmmm måste rusa till kafeet nu..där har dom god o dyr!! marsipan..
    Ciao 😉

  2. Bittan…du får komma och äta marsipantårta nästa helg då 😉

  3. Förutom marsipan så äter dom marsängswiss där.

  4. Dom verkar ha kul på Mars i alla fall!

  5. Jag tror de dricker Bananas och ChokladZingo, för hur kunde de höjdardrickorna annars försvinna spårlöst någon gång på 70-talet?

    Hm, kanske dricker de också alla de där goda O’boyerna som fanns? Blåbär, jordgubb, vanilj etc etc…

  6. Bara det inte var på min bakgård de körde bus! 🙂

  7. Suss: Amäh! Du bor väl inte på Mars heller! Dummer!

  8. HAHA! Suss är en Marsipan 😀

  9. De dricker cola förstås. Ja, det var faktiskt de som uppfann cocacola, men för dem är det inte lika skadligt som för oss eftersom de är immuna mot ”sockerberoende” och desutom har de inga tänder som kan förstöras. Så naturligtvis dricker de massor av cocacola till massor av marsipantårta. (Som alltså inte heller är ett dugg skadligt för dem!) Om det låter intressant kan du få hänga med mig, jag reser tillbaka nästa vecka, för att lära upp dem om detta med slynglar. (För där har jag kommit MYCKET längre än dem!!) Kram! 😉

  10. Marsipantårta gjord på marsipaner då eller?

  11. Tina:
    Nä.. Men jag har ett sommarhus där!! (eller också drömde jag bara en drömm..)

    Snubben: Jupp! En söt och go Marsipan!! 😀

  12. NU e det väl ändå dags att visa lite skäggstubb Snubben..vi är många som väntar här ;)Vi har ett öra, en näsa, brillögon. så då vore det väl vara hakans tur eller???

Kommentera

