9/11…

Idag är det 6 år sedan terrorattackerna mot World Trade Center i New York.
Precis som när Palme mördades kommer jag ihåg exakt vad jag gjorde vid den här tidenpunkten. Det är som om livet och tiden frös till is, innan man riktigt fattade vad som hade skett.

CNN var det enda som var av intresse den här dagen, och något som etsat sig fast är en kommentar från en av brandmännen som intervjuades efter att båda tornen hade rasat:
Det lät som när man poppar pop corn… när alla de som valde att hoppa landade på plåttaken som omger foajén till World Trade Center.

Ciao

//S – Man

Andra bloggar om: , , ,

2 responses to “9/11…

  1. ja det är märkligt att man minns exakt vad man gjorde..kommer ihåg att jag inte riktig kunde förstå att det var på riktigt när tvbilderna rullades ut…
    låg på lasarettet efter en operation denna dag och ville bara åka hem till familjen..hade en rädsla att det skulle hända dom något och att jag inte skulle vara där!

  2. Javla skum kansla att vara i USA idag. Missade en ceremoni nere vid Vita Huset, men var runt Capitol Hill under dagen och det var respektfullt, men lugnt om du hajar. Inte sa manga poliser som jag antog att det skulle vara.

Kommentera

