Jag älskar dig…

Sitter här och funderar över det senaste förhållandet jag hade. Det var för några år sedan, upplysningsvis. Naturligtvis så satsar man alltid efter devisen: det är vi två – för resten av livet varje gång man går in i en tvåsamhet, men ibland blir det inte som man har tänkt sig det. Efter några månader, ibland efter något- eller några år, är man ofta helt säker på att man nog borde kolla efter ringar- det har ju gått så bra allting och vi älskar ju varandra ju.

Sen kommer den: 2-års krisen och den så förhatliga – 4-års krisen.

Varför de kallas så är bara fr’att man förväntas göra ett aktivt val efter den här tiden. Ska man ”ringa sig” eller vad? Hur ska man gå vidare? Så här lång tid efter att man har träffats, borde det faktiskt innebära någon sorts djupare commitment, om allting står rätt till i förhållandet.

Själv har jag varit förlovad en gång. Det är lite motsägelsefullt eftersom jag alltid har sagt att ”den jag förlovar mig med – gifter jag mig med”. Det sket sig den gången, både med förlovningen och med förhållandet. Vi växte ifrån varandra, helt enkelt.

Once bitten – twice shy, heter det ju. Jag undrar faktiskt om jag någonsin kommer att säga orden: jag älskar dig, till någon igen. Jag hoppas det, men livet har spelat mig spratt förrut.

love-you-shirt.jpg

Så jag är inte lika säker längre.

Ciao

//S – Man
En snubbe

Andra bloggar om: ,

10 responses to “Jag älskar dig…

  1. De orden ska inte användas lättvindligt. På samma sätt som de kan skapa oerhörd glädje så kan de åsamka oerhörd smärta.

    Kan vi inte komma på något mer….ja….lättuttryckt? Som liksom menar samma sak men som inte sitter på så höga hästar?

  2. Såklart du kommer! Det kan ta lite tid bara-att hitta rätt-SÅ..tålamod min vän, tålamod…

  3. Det får jag verkligen hoppas att du får… ha hopp… och tålamod.

  4. Tro och hopp ja…De verkar inte veta hur det kan vara att vara en liiiten liiiten singel i en liiiten liiten stad;-)

  5. Alla vill vi väl ha någon att älska… men det var just det där att hitta den personen…inte alltid enkelt nej. Dessutom hur ska man hinna leta!?! Tips någon?

  6. Samma inställning här. Vägrar förlova mig om jag inte ska gifta mig. Ännu inte varit förlovad med andra ord 😉
    Vem vet, en dag man kanske hittar Honom. Men knappast här ute i skogen….

  7. Du, har du sett att jag auktionerar ut min söta vän Emma på min sida…? Hon är 100% Norrland, kanske något för en dryg rosatofflad nållåtta?;-)

  8. D–> Jo, jag såg det. Hon var ju fin som en mockasin, den där Emma! Funderade ett tag på att anmäla mitt intresse men…
    Asch. Vi får helt enkelt se hur det blir med den saken 😀

  9. Visst kan det kännas så ibland, när man gått på hårda nitar. Men man ska aldrig ge upp. Och den dan det dyker upp någon intressant person igen, så är det nog svårt att motstå. Tror du inte? 😉

Kommentera

