Nutte…

När jag var litensomfan hade jag ett urlöjligt smeknamn. ja, HERREJÖSSES vad töntigt det var! Inte alls lika tufft som det jag har nu.
Nä, det lirade inte ens i samma liga.nutte.gif

Nutte

Nämen, känn in det lilla smycket ett tag du!

Nutte blev jag kallad ända tills jag hade vett nog att säga ifrån. Jag har för mig att jag fick fräsa ifrån på skarpen ända tills jag var sju år.

Inte så där jääla världskOOlt att Snubbemorsan vrålade NUUUUTTEEEE! samtidigt som man stod och limmade järnet på snyggaste plugget i tjejen.
Att vuxna kan vara så oerhört trögfattade, egentligen!?

Nåja. Jag kom ur eländet utan att hata omvärlden allt för mycket, i alla fall.

Jahaja…
Så nu vet vi det.

Jag känner att vi har snackat klart om det här nu, och kan gå vidare.

Ciao

//S – Man
Eller Snurre – om man föredrar det.

Andra bloggar om: , , ,

12 svar till “Nutte…

  1. Så sött… hej på dig Nutte! 😉

  2. Ojoj! Det är ju urgulligt 😀

  3. Inte för att vara en ordpolis…men…jag kan inte låta bli… ” snyggaste plugget i tjejen”…hur många plugg får det rum i en tjej 😉

  4. Här kan man botanisera om man vill hitta förklaringen till uttrycket Snyggaste plugget i tjejen: KLICK!

    Om man hittar fram till det nu smått berömda uttrycket, ser man att det faktiskt är ett riktigt bra och klurigt sätt att uttrycka ungdomlig osäkerhet på – uppblandat med vuxenvärldens korrekthet och arrogans för småttingars känslor.
    Så som jag minns det.

  5. Jag har länge funderat över när det passar sig att säga ‘halledusingen då’.
    Är det nu det?

    😉

  6. Eh min sambo kalldes som liten för Nonne och hans syster för Nuttan. Låter som att ni bodde i samma land 🙂

  7. Nämen….så sött!

  8. näääj inte nutte! Min farfar hade en hund som hette Nutte, som hela tiden ville rida på mitt ben.det är sååå länge sen men forfarande får jag kalla kårar när jag hör namnet NUTTE!det lämnar vi nu tack!!!!

  9. Undrar förresten om min sambos mamma inte hade en undulat som hette Nutte?

    🙂

  10. Hörru Nutte, inte vara långsint nu… 😉

  11. Nutte!! Så sött!!! Förstår inte att du inte vill bli kallad det längre.. 🙂

  12. Vad är det för fel på Nutte? Låter ju som… snutte! Urgulligt! Hade jag garanterat tyckt när jag var 7!

Lämna en kommentar