Dödssjuk…

Jag har sett hela mitt liv passera i revy. Färger har blandats med varann som det flummigaste färgspelet och hela rummet har svajjat och snurrat runt. Att ta sig till toaletten eller duschen har varit snudd på en omöjlighet. Hade jag inte haft en uppsättning oerhört starka framtänder, hade jag fått gnaga mig fram på hörntänderna – benen har nämligen inte orkat bära upp min kropp, som numera endast består av skinn och ben. Det finns ingenting kvar. Om jag andas in kan jag känna ryggraden. Ja, man kan säga att jag ser ut som ett utskitet lingon numera!

Och hallucinationerna, (ja, jag googlade upp den korrekta stavningen..) dessa svettiga hallucinationer! Om det är såhär det är att trycka i sig en hel hink med knark – then, who needs it? Det har varit drömmar om både drakar och demoner och godisnallar och jag på ett par skidor någonstans ute i öknen(?!).

Efter att ha varit totalt däckad (eller dödssjuk rättare sagt) i två dagar, börjar jag nu repa mig så smått. Jag är ändå glad över att veta att det kommer dröja ett år tills nästa gång, för jag är inte dödssjuk mer än max en gång per år.

Ja, det är ett rent helvete att vara snuvig.
Och att vara man.
På samma gång.

artsneeze.jpg

Ciao

//S – Man
En drama queen?

Andra bloggar om: , , ,

8 responses to “Dödssjuk…

  1. ojojojoj

    Som min mamma brukar säga när man vill ha lite medlidande.
    ”Ta ett glas vatten och skärp dig!”

  2. Stackars! Hoppas att du kryar på dig snart, förkylningar suger.

  3. Oj du…stackars dig!! krya på dej snubbemannen 😉

  4. Oh shit!
    Jag har hört att en manlig förkylning är värre än en förlossning.
    Stämmer det?

    😛

  5. Har du provat Echinagard… det lär ju hjälpa när en riktig karl är förkyld har jag hört? 😉

  6. Stackars, stackars Nutte! Kram 😉

  7. Stackare, både man o förkyld det är tungt. Nästan läge för Tullelillesången ;o)

  8. En manlig förkylning ÄR värre än en förlossning.

    😉

Kommentera

