Hockey hockey…

logo-frolunda.JPG

Alldeles strax ska jag och Snubbemorsan traska ner till Scandinavium och bevittna en tämligen ensidig slakt, där Frölunda Indians gör fullkomligt KAFFEVED av MoDo på ett snudd på förnedrande sätt för Ångermanlänningarna, tillika; förra årets svenska mästare.

Arenan är våldsamt utsåld (12440… eller nåt) och jag är tämligen säker på att vi fick de allra allra sista platserna, för efter mig så stängde de biljettluckorna.

Jag sa för säkerhets skull till hon i biljettluckan att det nog inte funkar att placera Snubbemorsan i närheten av bortalagets supportrar, hon är nämligen en ruggigt dålig förlorare och vid en eventuell torsk (?) skulle inte jag kunna svara för följderna. Vidare funkar det inte att sittya för högt upp eller för nära isen. Snubbemorsan är pensionär och ska fan inte behöva bestiga ett berg eller kisa sig igenom en föreställning! Vi fick otroligt bra platser – på andra sidan rinken, bort från bortalagets ap-berg.

1157541129_143.jpg

Ok. Nu håller vi tummarna för att Snubbemorsan håller sig i skinnet!

Ciao

//S – Man
A BIG hockey fan

Andra bloggar om: , , , ,

3 responses to “Hockey hockey…

  1. Yeayh,hockey är bäst!Du vet ju precis vad som gäller du SnubbeGubben!Min son hejar också på Frölunda,men det gör icke jag.Aj aj.

  2. Sover, snackar och går på hockey?
    Jag vill ha en egen Snubbemorsa!

  3. Åh, jag skulle vilja träffa SnubbeMorsan!

Kommentera

