Bara om…

En fråga:

Om du hade fått beskedet att du led av en dödlig sjukdom och bara hade en månad kvar att leva, men inte nåddes av beskedet förräns en dag innan dödsdomen verkligen slog in – p.g.a. av att ”postgången” inte fungerat.

Hur skulle du ha reagera då?

//S – Man
Undrarsomfan

Andra bloggar om: , , ,

17 responses to “Bara om…

  1. Tja, jag skulle kräva att jag fick kompensation av segapostgångsverket med en månad till… Och kanske tycka att sånt kan man faktiskt ringa om.

  2. Men hur jobbig är du då? Rent faktiskt har man ju inte så mycket tid att spela på, så man skulle inte hinna mer än att gå in i en djup chock och sen, ja, då dör man ju, enligt prognosen i alla fall.

    Faaaaast, jag brukar alltid vara tvärtom, så just i mitt fall var nog prognosen fel 🙂

  3. HAHAHAHAHAHAHAHAHA jisses, vilken tanke..
    strypt brevbäraren?
    hade ju inte hunnit bli straffad jag menar.

  4. Jag skulle antagligen få panik, men en fördel är ju att man inte hinner tänka på så mycket.
    På en månad ska man hinna göra allt man vill göra, på en dag kan man bara släppa allt och säja hejdå till alla nära och kära.

    Fast jag skulle nog mest bli förbannad för att man inte tog en personlig kontakt för att lämna ett sånt besked.

  5. ja, jag har också svårt att tro att de int skulle ringa in ett sådant besked, så min reaktion skulle nog närmast vara .. frustrerad… sen skulle jag ju kasta in handduken så det är väl inte så mycket mer att göra än att göra det bästa av det.

  6. Den var tuff. Vill helst inte tänka tanken, men jag hade heltklart varit med de mina så tätt jag kunnat… Vilken fråga egentligen – har vi inte nog med mord, misshandel, barnarov, naturkatastrofer och krig runt omkring oss för att vi också måste sitta och tänka på vår egen död så här en måndagmorgon?

  7. Svarat, delgivits men ej förstått.

  8. Ja du.. Antagligen skulle jag blivit sittandes på köksstolen med stor gapande mun..
    Och ja.. Sen skulle man ju antagligen trilla av stolen..

    Men OM chocken skulle lägga sej väldans fort skulle jag ringa till idioten som postat ett sånt besked och be dom ge mej mer tid..
    Sen är det väl bara att säga tack och ajjö till nära och kära..
    Kanske skulle passa på att säga ett sanningens ord till såna som behöver höra det.. Slipper ju ta konsekvenserna lixom..

  9. Hur i hela friden kom du på den frågan???

  10. Det undrar jag också? Eller var det i själva verket så att du sitter där med ett helt vanligt väldigt försenat brev i nypan och nu vill du kolla vilka som skulle kunna tänka sig att hämnas på posten å dina vägnar? 🙂

  11. Skulle sett till att hinna jävlas med alla de som jävlats med mig. Sen kunde jag dö med ett leende på läpparna… Not

  12. hoppa o ch skrika- fan fan fan.. ville ju hinna se världen innnan jag lämna in: NU blev det bara grisar,får och hästar i stället…OCH EN JÄÄÄLA MASSA MÖSS.

  13. Jag hade troligtvis ringt mamma och lipat så i telefonen att hon inte hörde vad jag sa…

  14. tycker inte det gör någon skillnad…livet kan tas ifrån en om en halvtimma likamycket som om 50 dryga jävla år till…

    det ska man alltid va beredd på…eller ha någonstans i bakhuvudet kanske…

    live your life as it was no tomorow…

    kram på rej

  15. Jag har funderat i väldigt många år hur det känns att bli skjuten. Så jag skulle fixa mig en pistol, skjuta ett rent skott i sidan på mig själv. Känna smärtan och hur ont det gör. Sen skulle jag skriva nåt med mitt blod bara för det är coolt, sen skulle jag avsluta det och skjuta mig själv i huvudet.

  16. Nä, jag ska inte ”dö”! Min postgång har bara varit jääligt trög senaste tiden, vilket orsakat mig stora bekymmer.

    Alltid intressant när folk får tänka till lite… 😀

  17. Jag skulle lätt slå ihjäl nån…eller råna en bank och sätta sprätt på alla pengarna fortsomfan…eller prova droger…eller….hmm…

    Förmodligen skulle jag bli asdryg mot alla, skälla ut chefer å sånt å sen överleva. Just my luck lixom 😐

Kommentera

