Facebook…

Har varit där sedan i januari facebook.jpg(innan den stora boomen körde igång, således) men har fortfarande inte bestämt mig; vill jag verkligen att människor, som jag klarat mig alldeles utmärkt utan i många herrarns år, ska hitta mig och göra ”vampyr” av mig, skicka en ”present” eller kanske rent av en ”hug” till mig? Vill jag att vilt främmande människor ska ”poka” mig – gamla klasspolare är för mig, vilt främmande människor.

Jag är absolut ingen asocial individ på något vis – jag är bara väldigt nogrann med vilka jag väljer att släppa nära inpå. Jag fick nog av yta och ytlighet under åren på Stureplan och alla öfvre-fester.

De som redan hittat mig, har jag absolut inget emot. De kan fortsätta att skicka på mig allehanda galenskaper. Frågan är bara hur jag ska hitta tid att delta i alla galenheter: tatto-, oktoberfest- och Zombie invitation, för att dra ett axplock av det som står på tur att ta tag i.

Det allra troligaste är nog att jag fortsätter att leva ett anonymt liv även på Facebook, precis som jag gör här på bloggen.

Det känns säkrast så.

Nä, nu ska jag nog ta och kittla någon av mina galna facebookspolare.

Ciao

//S – Man
Ansiktslös

Andra bloggar om: ,

8 responses to “Facebook…

  1. fan sedan jag skaffade mig facebook har jag fullt sjå att ducka för getter, pokningar, teve-trivia (hrm man spöar ju nini utan att blinka…vilket säger mer om mina kvällar än om Ninis), sjöröva, ge bort fiskar, kuddla smådjur och jag vet inte vad…

    min stilla undran är: vad gjorde alla INNAN de var med i Facebook

  2. Spelade tv-spel och messemmessade?

  3. Ingen vill vara min vän på Ansiktsbok…

  4. Öppen fråga: har man någon konkret nytta av Facebook eller är det bara onani? Jag är väldigt intresserad av socialt nätverkande, kan jag expandera min sociala cirkel via Facebook?

  5. haha nu ska jag jävlas med dig på facebook bara därför…

  6. Ja jag har inte fattat det riktigt… Går det bara ut på att bli biten av diverse blodtörstande varelser eller få ulliga djur kastade på sej? Att få en kram eller en öl är ju alltid trevligt i och för sej… Fast kan dom inte komma hem till mej och ge mej det i stället??

    Och svårt är det ju att ignora när man blir ombedd och adda än det ena och än det andra… Jag som har så svårt att säja nej.

  7. Stefan – Du vet att anledningen till att du vinner över mig är för att jag inte kan gå in på FB via jobbet längre och hemma får jag ingen datortid.

    Det största skälet till att jag la ner FB är av just det skälet du så himla fiffigt förklarade här, jag är inte så intresserad av att folk sin jag gick i skolan med – och aldrig riktigt gillade ens då – ska lägga till mig med en krystad ‘vad gör DU nu förtiden?’-kommentar. För då måste jag ignorera den förfrågan och då är jag en kall bitch. Det behöver jag ju inte få bekräftat liksom… 😐

  8. Facebook har jag undvikit trots flera inbjudningar. Men kom det något som heter facewook skulle jag hoppa på direkt! Där skulle gamla vänners middagstips kunna publiceras så att jag slapp tänka den eviga frågan på vad man ska äta ikväll… Men allt skulle hålla sig kring mat, inget personligt, harr harr.

Kommentera

