I’m grounded…

Idag när jag var på stan, lyckades jag preciiiis undvika att bli överkörd av tre (3!) spårvagnar inom loppet av bara ett par timmar. De är ju inte att leka med direkt, de där 25-tons(eller så)bjässarna.

Och tidigare, när jag var och handlade mjölk och annat livsnödvändigt, fumlade jag iväg 1½ liter mjölk – rätt ner i golvet i mjölkkylen, bara för att ett fruntimmer stirrade så på mig. Jag stod och jonglerade med mjölkpaketet ett bra tag, precis som om ödet ville förlänga det pinsamma i situationen så länge som möjligt.

*POFF* lät det när mjölkpaketet till slut kraschlandade bakom kylen, men då var jag sedan länge på väg åt ett helt annat håll…

Nu sitter jag här och pustar ut. Det blir absolut ingen mer utgång idag, det är ett som är säkert.

I’m grounded.

Ciao

//S – Man
En tröttmössa

Andra bloggar om: , , , ,

7 responses to “I’m grounded…

  1. välkommen till Bittans värld!!!!

  2. *EDIT* Den här kommentaren tog jag fetbort. Vårda gärna språket, även om du vill att det som ska fram ska föreställa humor.

    Hur står det till med dig, egentligen?

    //Snubben

  3. Hahaha, jag hade skrattat ihjäl mig om jag sett det! Själv har jag bara lyckats med att komma på mig själv med att sjunga högt på linnéplatsen mitt bland allt folk. Ibland är det inte bra att ha ipoden på högsta volym med en låt man älskar.

  4. Åsa–> Nä, men en liknande åkomma hade jag ju för ett tag sedan, när jag var förkyld… 😉

    Bittan–> En alike?! 😀

    Lintin–> Att sjunga högt, lyckligt ovetandes om omgivningen, platsar lättigt in i samma pinsamhetsdivision. 😀

    Samira–> Tveksamt. Jag trodde att det där skulle bli bättre när jag väl bytte stad – men inte…

  5. Ja du… det låter PRECIS som jag det där…!

Kommentera

