Gneten…

Snubben, din gnet! Vad har du för dig på nyårsafton??

Har krig med mina demoner, som vanligt. Har du något att erbjuda?

Visst, serru. Ett überfiiiint sällskap ska ha en gathering på en überfiiiiin krog i vasastan. Det kommer att vara packed jammed med kända ansikten – créme de la créme, och krögaren ska tydligen ha några stjärnor i Guide Michelin oxå. Han kommer att bjussa på en 9-rätters meny, som du kommer att få mumsa i dig dessutom, och… [yada yada yada yada] världsartister [bla blaha bla blaha bla bla] trollkonstnärer [blö blö blö bla bla] Labero [yidder yidder yidder] och dem… så det är ett jäklarns viktigt gig det här, förstår du. Vi snackar fluga ovanpå slipsen… Hallå, är du kvar?

[Försöker att kväva en gäsp] visst, jag är kvar! Det känns tryggt att veta att uppdragsgivaren både är känd och välbärgad, för då vet jag att den klarar av att betala mitt dubbla gage – som ju är standard på nyårsafton, utan att ens fnysa åt det!

Eh… Jorå. Det ska nog gå att kirra. Öhhh…. vad hade du tänkt dig?

Bara för att det är du som ringer och frågar så tar jag inte mer än det vanliga. Jag fakturerar ju minst en tia för såna här tillfällen. När jag gigade för Kungen och hans sällskap så fick han det lite billigare, men det var bara f’ratt det var han.

[Paus…]

Jo, eh… det ska nog lösa sig på något sätt. Allt kanske inte hamnar på faktura, men…

En fika senare idag, avgör om jag blir en simpel skattesmitare eller inte…

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

