Don’t mess with my tak…

Grannarna ovanför mig är såna som aldrig kommer att ha borrat klart – någonsin. Det finns ingen hejd på hur mycket det ska borras hela tiden, på de mest omöjliga och möjliga tiderna på dygnet. För det mesta borrar de i mitt tak – deras golv. Hur mycket behöver man borra i ett golv och VAFF i HELL! borrar man i ett golv för?!

Jag har många gånger funderat på att borra tillbaks men vet inte vart någonstans i mitt tak jag ska börja. Det är ibland svårt att lokalisera vart min granne står och borrar eftersom han flyttar runt hela tiden, verkar det som. Jag är dessutom rädd om/för mitt tak. Kan ju inte borra i blindo heller – hur skulle det se ut. Och hur mycket går det att borra egentligen innan väggar och tak faller in på en? Scary stuff somfan om man bor på 3’an i ett sjuvåningshus, if you ask me..

Vill inte mista det heller. Hur skulle jag annars ha tak över huvudet om hela skiten faller över mig en vacker dag, när jag försökt kväva min ilska över mina borrande grannars totala ignorans över sina medmänniskors suktande efter lite lugn och ro, med en lååååhåhåhång borrsession i mitt egna tak.

Nehejdu, mitt tak får nog vara som det är. Det är guld värt för mig.

Träffade mina grannar (till vänster) i hissen i går. Vi sa knappt någonting utan bara nickade och log lite snett mot varandra, som i samförstånd. Det var precis som att vi inte ens behövde uttala vår avsky gentemot grannarna ovanför oss. Vi var i samma lag, min granne till vänster och jag. Det var vi against the grannarna på våningen ovanför. Sånt förenar, lixom.

pointlessfamilyphotooftheyear.jpg
Familjefoto..

Jag funderar på att konvertera till Icelam. Bli müslim, helt enkelt.
Precis som alla goda müslimister världen över bör jag bre en macka och hiva iväg mot Mecka och be efter ett nytt fantastiskt underverk varje heltimme. Dessutom måste en ljudslinga med en böneUTVRÅLARE gå igång – varje HELtimme, dygnet-jääla-runt, med högtalaren riktad UPPÅT. Mot den helige Mähammut.

Yalla yalla, hachibashi balla, frukostfralla – ropen skalla: Öronproppar till alla! ska den instängda rösten vråla ut högtsomba’fan. Vad det betyder har mindre betydelse. Bara det är något på müslimska, som gör att man kommer i rätt stämning.

Undrar om det skulle få mina grannar ovanpå att sluta borra efter olja (eller vad de nu letar efter) och låter mig och resten av gänget 9’an få vara ifred?

Eller om det bara får mig vräkt.

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 responses to “Don’t mess with my tak…

  1. Meeen ring på och bjud in dej själv på kaffe vetja! Då kan du passa på att spionera lite och kolla varför dom borrar i golvet. Man blir ju nyfiken på vad det är dom gör. 🙂

  2. Hahahahahahahaha! Så skulle jag också vilja göra när mina grannar borrar och spikar. 😀

  3. När jag gick gymnasiet hade vi en ganska gammal och rätt så mycket döv lärare i religion. En dag när hantverkarna borrade nära vårt klassrum så att golv och väggar ”skallerbrummade” av ljudet och alla vi elever tyckte att det var i det närmaste olidligt, så lyfte till sist läraren handen mot örat och sa:
    -Eeeeh? Var det något som surrade?

  4. MEH! Har du inte knackat på och frågat vad det är de gör? Golfbana? Minfält?

    Nu går du genast upp och knackar på. Förslag på konversation:

    – Ja, hej, det är jag som är Snubben. jag bor under er. Hoppas att jag inte väcker er på morgnarna när jag kommer hem från mitt nattarbete och ska GÅ OCH LÄGGA MIG OCH SOVA HELA DAGEN EFTERSOM JAG JOBBAR NATT OCH Gnnnn… morr… *strypa* Vad fan borrar ni för?! *banka banka* harkel.. ja, i alla fall.. trevligt att träffas!

  5. 1. Låna borret!
    2. Glöm bort av vem
    3. Sov gott

    Verkar enklare än att konvertera…

  6. Eller också får du börja anlägga moteld. Du borde väl ha tillgång till en skaplig musikanläggning. Förvarna alla andra grannar. Rigga upp med högtalarna riktade mot taket, maxa volymen, ställ in på timer varannan heltimme. Gå ut. Om borrandet återupptas-upprepa proceduren!

  7. Stackars dig!
    Förra stället du bodde på pippade grannarna dygnet runt och nu borrar de! När ska du få det lugnt kan man ju undra…
    Dags för eget hus kanske?

  8. Flera bra lösningar på problemet – tack! Tror jag helt enkelt får ge igen med samma mynt: Borrasomfan, spela hög musik somfan och pippasomfan.
    Även om jag tycker att böneutvrålaren var en ganska ball idé..

    😀

  9. Hej!
    Känner inte dig men googlade och fick upp din blogg. Jag känner igen mig i det du skriver. Där jagbodde förut hade grannarna sex två-tre gånger varje dygn. det lät som en porrfilm då de gick igång med sitt skrikande och stönande och mindre kul var det. Nu har ajg flyttat och lyckats hamna under någon som tydligen äslkar att borra och spika. Han kör igång en sådär tre gånger om dagen, och varje gång håller det på i runt en timme. Detta har nu pågått i över två månaders tid, så man udnrar ju vad det är för prijekt där uppe. suck..

Kommentera

