Bröllop suger…

Anledningen till att jag inte riktigt gillar att lira på bröllop är fr’att det är så många generationers musiksmak som ska tillfredsställas. Alla ska ha sitt, gärna på en gång.

Ett svenskt bröllop är inget annat än en rejäl krogsvängom, i egenhyrd lokal. Ofta med ett ordentligt batteri fyllt med billig alternativ sprit, och det i ett land där befolkningen inte ens klarar av att hantera alkohol för fem öre.

Alkohol in – vettet ut. Slår aldrig fel.

De allra flesta vet ju vid det här laget hur ”mycket” tålamod en vanlig svensson har i normala fall när den är ute på krogen. Jag har grinat om det här på bloggen flera gånger tidigare. Om inte Svenne känner igen sig i musiken som spelas inom 10 minuter är den DIREKT framme vid DJ-båset för att styra upp. Det ska helst vara något man kan tralla med i, något man känner igen eller dendär XXX; för då kommer alla att dansa eller det traditionella: ha’ru bah såndär techno eller, ka’runte spela något man kan dansa till?.

svenne.jpgOm man inte tar i tu med svenneproblemet direkt så får blir man aldrig av med Svennebanan. Aldrig. Och om man någon gång skulle vara osmart och argumentera med S-bananen, då har man skapat sig ett jätteproblem som man inte blir av med på hela kvällen, för svennebanan glömmer ALDRIG en oförrätt den blivit utsatt för på fyllan.

Det enda rätta är att med ett leende svara ”självklart, den kommer” när bananen vill höra någon. Spelar ingen roll om man tänker spela den eller inte.

Nåväl, lägg till en krogsvensson (singularis) – gånger två eller flera hela jääla släkter krogsvenssonS under en kväll på sex (6) timmar och du har omkring 1000 små ”svenneproblem” som måste lösas!

Well, om man har otur och får ett sånt bröllop på halsen, vill säga.
Omkring två av fem bröllop brukar vara såna..

Så inte nog med att man är destinerad att stå och lira bajsmusik en hel kväll; man är med all säkerhet den enda vuxna människan som är helt spiknykter oxå. Ofta ställer man upp och lirar bara för att det är någon som känner någon som känner någon. Man har alltså ingen direkt relation till uppdragsgivaren, vilket innebär att man inte kan ta ut mer än ett ok gage. Sånt suger verkligen!

Om man nu ändå har tackat ja till spelningen, måste man ändå ta den på största allvar. Det funkar inte att lajja bort det helt bara fr’att man inte gillar det. Det är ju trots allt en oerhört viktig dag för åtminstone två personer. En dag de kommer att minnas för resten av sina liv.

Som vanligt när det gäller mig, så överdriver jag allting. Igår skulle jag hålla på till ett-halv två-tiden MAX. När klockan var tre så var dansgolvet fortfarande knökfullt!
Jag lär mig fan aldrig att ta det lugnt..

Så, jorå Världens Bästigaste Kei (Vars blogg dagen till ära fyller två år och 400+ inlägg!), jag lirade I Will Survive med Gloria Gaynor. Men det blev en något alternativ version bara:

Hör gärna av dig om du behöver en DJ till ditt eller någon annans bröllop: jag kanske vet någon annan DJ som eventuellt kan ta sig an uppgiften.

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 responses to “Bröllop suger…

  1. hahaha! jag visste att jag kunde lita på dig.

  2. Jo. Men är det inte märkligt att det bara är du & jag som kommar härinne?

    Cheesus!!!
    Jag har enbart Svennar som läser min blogg, och de HATAR mig just nu.
    ALLAHOPA!!

    *Fnihihihiss*

Kommentera

