Pjata bebiz…

Inatt drömde jag att jag endast kunde pjata bebizspjåk. Vad jag än sa så lät det bebiz, kjaaamiz, puzziz, baja bja, gozenoooz pluttepjutt och annat vedervärdigt.

Anledningen till att jag drömde så var nog fr’att jag träffade på ett par i vuxen ålder på Slevven inatt. De pratade bebisspråk med varandra och tyckte att de var sååååå gulliga mot varandra.
Själv kände jag mest för att chockmosa ett par ägg i nyllet på dem eller attacktrycka ner en klase bananer i deras halsar, av ren avsky.

Ibland kan jag önska att jag var lite mer spontan.

Eller inte, förresten..

Nu ska jag käka ”frukost”.
Kokta ägg… yoghurt och banan..

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 responses to “Pjata bebiz…

  1. Fjukost? Jedan?

    🙂

    Ja du… Jag såg en gång ett par som på ett folktomt ställe hoppade upp på dansgolvet och drog igång typ ”en scen ur en dansfilm” där de också var så himla fjompiga, ålade runt pelare, hoppade över räcken och hela tiden med någon slags gulle-gull-stil som gjorde att de kändes som ett lulligt pensionärpar, fast de i själva verket nog var typ 23. Jag gillar ju egentligen när folk gör oväntade grejor, men det här var nåt annat…

  2. Precis! Var nära att förstöra min frukost..

Kommentera

