Lök bah’…

Svettig, trött och hungrig trampade jag mig fram genom Vasastan på min väg hem. Jag passerade 7:ans Gatukök, eller; jag gick faktiskt in där, men de hade ingenting jag ville ha just där och då, så jag fortsatte till Kungsgrillen, som ligger precis där jag bor. Tänkte att: hellre gagnar jag dem än 7:ans – som ju går fett brasomfan!

– Tjenare kåmpiss! Hojtade jag till abrahahamahama… eller vad han nu heter. En Fallaffel on the dubbel minus lök. Alltså: INGEN lök eller något starkt – what so ever. En Svennefallafel-sombafan, alltså. Ok?!
– ok ok ok… allså…. ingen lök, massa fallafel… men fallfelsomfan för svenne… ok?
– HAHA! Just precis så. Go man! Garvade jag, och kände att vi ”connectade som vi alltid brukade göra. Jag kunde härmed slappna av och lämna min nattamat i deras händer – skönt!
edited_falafel_2.gif

Kommer hem… och i min första tugga finns det inget annat än LÖK!
RÅ JÄÄLA LÖK!!!

1: Jag var våldsamt trött där nere på grillen idag och missade heelt att föra fram budskapet… kommunicerade på helt fel nivå… bör lära mig svenska för invandrare…

Eller

2: DE är våldsamt trötta på mig, där nere på grillen.

Nu lär jag få stinka lök ett tag i alla fall.
I hope you don’t mind…

Ciao

//S – Man

4 responses to “Lök bah’…

  1. Här! Ta en toy! 🙂

  2. Jag får migrän av lök. Det är hopplöst svårt att klura ut alla tillfällen som folk slänger på en läcker skiva rödlök. Vad värre är så är det doftämnena som ger mig migrän, så ibland kan det räcka med att de skurit salladen med samma kniv som löken.

    Lök är ONÖDIGT 😦

Kommentera

