Den svarta nejlikan…

Hon säger att hon bär den svarta mössan och halsduken enbart för att hennes immunförsvar är nere på den kritiska nivån 0.2. Hon kan inte ens visa sig ute numera, p.ga den höga infektionsrisken. Det är bara därför hon bär mössa, inte för att hon knappt har något hår kvar. Nejdå, det är inte alls den egentliga anledningen.

Yeah, right! säger jag till henne, i ett av mina tusentals försök för att peppa henne. Mig lurar du inte – du vill bara verka kOOl och inne, erkänn! För det vet väl varenda pajsare att det är fett inne att ha mössa på sig inomhus numera?!

mossa.jpg

Jag kallar mig hädanefter för den svarta nejlikan, för det är precis som en sådan jag känner mig. Frågor på det? Säger hon allvarligt.

Nä.

Nu går jag ut.
Jag behöver kunna somna.

//S

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentera

