Åska, hagel och drivis…

Ok, alla ni som är övertygade miljötomtar, som tror att några plusgrader en vinter tyder på att jorden visst håller på att gå under. Och att detta skulle bero på klimatförändringar helt plötsligt.

moscow_life_by_alexander_petrenko.jpg

Nu är det både åska, hagel och drivis i Göttlaännaborg, kan jag tala om. Det är kalltsomfan och blåsigtsombafan och det har snöat, och snön ligger kvar på marken.
Då är ni väl nöjda, era små glädjespridare?!

Våren var preciiiis på väg, alla satt på uteserveringarna och sörplade kaffe och var precis så kontinentala och glada som vi önskade att vi svenskar var jämt. Men så helt plötsligt, ridå – istid. Nu kan vi börja snacka om klimatförändringar!
Skit är det!
Hatar att frysa, det är både snorigt och osexigt.
Jag vill ha sol och värme och sånt.

Nej, om man skulle ta och förbränna ett par hundra liter fosila bränslen/parkera om bilen/leta efter en P-Plats i några timmar. SMHI, de som gör vädret, kanske får för sig att det ska vara såhär kallt och jäkligt länge, och det vet jag inte om jag går med på. När inte ens vädret på 4’an är bättre än det på SVT längre, då är det ju verkligen ingen vits att betala tv-licens!

Dessutom så är mitt solkort snart slut.

Fan.

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 responses to “Åska, hagel och drivis…

  1. Det snöar (fyra flingor per kvadratmil, men ändå) tom på Walesiska kusten idag. Och DÅ är det illa! Mycket illa.

    Va’ fan tog våren vägen? Jag såg’en häromda’n.

  2. En flinga är en flinga för mycket.
    Vår vår var inte ens vår förrut, den var ju höst – grå och trist. Men nu har våren gått och blivit vinter!

    Ameh, vaff…

    Ingen ordning på nånting.

  3. Om amn får dra till med en helt humorlös kommentar är det ju faktiskt så att temperaturen har gått upp de senaste åren, globalt sett (trots att det blivit lite kallt i baksidans huvudhåla de senaste veckorna). Och du är väl inte så dum att du ifrågasätter alla de horder av experter som säger att vi människor måste skärpa till oss om vi ska ha en hållbar utveckling?

  4. Observera att det senaste var en fråga och inte ett påstående…

    Sedan kan jag hålla med om att man inte ska övertolka det lokala vädret för stunden och dra paralleller till klimatförändringen i allt man ser. Men att det försiggår en global klimatförändring, det är ju bara ren fakta.

  5. Cliff–> Jag håller verkligen med dig, din kommentar saknade humor helt och hållet.

    Och du är väl inte så dum att du ifrågasätter alla de horder av experter som säger att vi människor måste skärpa till oss om vi ska ha en hållbar utveckling?”

    Hade det inte kommit från dig Cliff, så hade jag tagit det som en förolämpning.
    Men för att bemöta din något märkliga fråga: så jo, jag ifrågasätter precis ALLT! som media matar oss med. Allt annat är fullkomligt idiotiskt, enligt mitt sätt att se på det.

    Eller tycker du att det har gått lagom lång tid nu, sedan samma experter, via media, hävdade att jorden skulle frysa p.g.a klimatförändringarna?

    Men självklart håller det inte att fortsätta spy ut CO2 i atmosfären, det behöver man ju inte ens vara normalbegåvad som jag, för att förstå.
    Eller varför tror du annars att jag publicerade den oerhört effektfulla bilden på fabrikerna i Moskva, som spyr ut allt annat än vattenånga i vårt närområde??

Kommentera

