Gästvänligt…

Jag tänkte gå ut en sväng och hälsa på en polare som lirade på ett ställe på Avenyyyyn. Jag skickade följande meddelande till honom:

Tjena!
Tänkte komma förbi dig. Säger du till i dörren?

Jag får följande tillbaka:
p3290110.jpg

Ok…

Snubben är en av sveriges bästa DJ’s men han har aaaaaningens svårt att kommunicera, det vet jag sedan tidigare. Hade nog ändå förväntat mig ett; Självklart!Fan vad lattjo! Kul att ses!! eller nåt.

Jag körde ett par gig där han nu lirar, för ett halvår sedan.
Jag svarar därför:
Jo, jag kan ju försöka, men du vet ju hur kort dörrvakternas minne är…

För vem som helst fattar ju att dörrvakterna inte släpper förbi någon som körde en helg för ett halvår sedan. Det kan man verkligen inte begära av dem.

Det finns inte en chans att jag ställer mig i en kö, där entrén inte är fixat. JAG står sällan – för att säga, ALDRIG! – i en kö till ett ställe, och jag pröjsar fan inte en spänn i inträde. Hellre går jag in på en bensinmack och käkar en korv med bröd.

Jag sket i att hälsa på min polare ikväll, kan jag säga. För hur jäkla lågt är det allra lägsta som någon får bete sig mot mig, egentligen? Är det dagsformen som spelar in när det gäller att hjälpa någon annan som befinner sig i klister. Jag tycker mig märka samma beteende i bloggvärlden, och det gör mig rasande faktiskt. Tycker att det är SÅÅÅÅ dåligt.

Någon som fortfarande hävdar att Göttlaännaborg är en varm och gästvänlig plats, där alla tar hand om alla – är goa gubbar och Kålle & Ada och Liseberg och härligt väder och båtliv och skaldjur och smögen och sånt…?

Think again..

Ciao

//Snurre

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 responses to “Gästvänligt…

  1. Lågt. Världens bästa Snubbe ska ju inte behöva stå i kö!!!!!!!!!!

  2. Göteborg. Blähä. Tycker jag så det så. Men du är ju en go gubbe.

Kommentera

