Blomsteraffären 2020…

Var precis ute och ”rastade” Snubbemorsan, då hon kom på att hon skulle tjacka blommor. Visst, det går väl på ett kick, tänkte jag.


Snubbemorsan kryssade in i blomsteraffären och haltade framför en hink halvdaskiga rosor.

De här ska du inte ha mycket för, vad? skrockade hon mot den unga expediten.

Hur då, menar du? svarade expeditien.

Asså…. de är ju nästan döa. Jag pröjsar femtio spänn för hela klabbet (och det var en duktig bunt…).

Nähe du, jag kan ju inte skänka b

Johoho-o-rå, det kan du visst det, utbrast Snubbemorsan, falskt glad i hågen (så som bara hon kan vara). Kolla här: Imorgon är dessa döasomfan. Antingen säljer du dem till mig här och nu, eller så får du kasta dem imorgon bitti. Vad väljer du?

Här börjar Snubbemorsan nynna på ”money makes the world go around- the world go around – the world go around…

Och precis här väljer jag att gå ut ur blomsteraffären. Jag vet att Snubbemorsan kommer att vinna över expediten, jag kände bara inte för att se HUR hon gjorde det, har sett det allt för många gånger förrut. Det ser inte snyggt ut och de spillror till människor hon lämnar efter sig behöver råd ifrån någon som förstår saker och ting bättre, så mycket vet jag.

Exakt sju minuter senare struttar Snubbemorsan ut ur blomsteraffären med ett OERHÖRT stort paket i sin ena näve, innehållandes rosor till extrapris, som Snubbemorsan väljer att kalla dem, samt ett mäktigt leende på läpparna..
Väl hemma hos Snubbemorsan visar det sig att hon inte ens har nog med vaser för att rymma alla rosorna i.
Jaja, lite svinn ska man alltid räkna med!

Undrar just när det är ok att knalla in i den där blomsteraffären igen.
2020…?

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 responses to “Blomsteraffären 2020…

  1. Sååå cool morsa du har! Henne är det ingen som sätter sig på minsann. Underbart! Var stolt!

  2. Jo…. hon går inte av för hackor 😀

  3. Hahaha. Snubbemorsan äger!
    (för att använda ett ungdomligt uttryck 😉 )

  4. Riktigt, riktigt ball. 🙂

Kommentera

