Bondeupproret…


Tretton minuter in på spelningen, gjorde min kollega en fasansfull upptäckt…

Svar: MUOAHAHAHAHAHA….!

Min kollega, som lirade bajsmusik på det andra golvet, hade varit bortrest i några veckor och därför missat hela schlagerfestivalssvängen. Han hade alltså inte med sig vinnarbidraget Hero! Du må tro att det blev liv på bönderna då?!

Herrejösses vad med skit han fick ta emot.
Om jag fick verbalt storstryk kvällen igenom, så var det INGENTING mot vad han fick uppleva.
Han var metalt blåslagen efteråt. Hela han var en enda stor köttslamsa.

Vi såg synen i vårt inre, hur det skulle se ut utanför The Stället vid stängning:
Hundratals… nej tusentals arga bönder med grepar i händerna, uppbackade av monster de kallar traktor… så långt ögat kunde nå. Hela Avenyn vibrerade av hat och avgaser från de eldsprutande trakt… drakarna.


En sån här. Multiplicerat med flera flera hundra…

Vi blev brutalt massakrerade av den uppretade folkhopen. ja, den franska revolutionen bleknar faktiskt i jämförelse, ty våra huvuden höggs av inte bara en gång, utan TVÅ gånger.
Japp! De satte dit dem igen och högg av dem en gång till, de barbarerna.
Tjoff-Tjoff! så bara.
Känner mig faktiskt märkbart stel i nacken idag.

Var detta bara en försmak av vad som komma skall, i sommar, då flera miljoner bönder invaderar Bästkusten?

Lesson learned: man glömmer inte bajsmusiken om man ska lira på bajsmusiksgolvet. Då får man med bönderna att göra. Och deras traktorer.

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 responses to “Bondeupproret…

  1. Japp så är det när vi bönder för en gångsskull går ut för att svänga våra lurviga=)
    Då vill vi höra Bajsmusik som HERO=)=)=).

    Heheehehehe härligt inlägg.

  2. Jisses då. Så glad jag blev att jag inte ute igår. Avskyr schlagerdängorna. Fast då var det ju igår jag skulle varit på The Stället ju.,…. Hm…..

Kommentera

