Back from the dead…

När man är sjuksomfan (oerhört sjuk, som jag har varit) måste man hitta på något att göra, annars blir man ju helt galen.
Ett gäng DVD och annat ”mat”nyttigt, framåtstupa soffläge och en förstående mor är nog det enda som kan kurera en i ett sånt läge.
Jag passade på att glo på dendär One Missed Call, en sprillans ny, riiihiiiiktigt läbbig skräckis som handlar om folk som får voice mail från sina framtida jag, meddelanden som talar om exakt tidpunkt när de kommer att döööden döööööhöhöhöhöööö samt en detaljerad beskrivning om hur det kommer att ske. Trevligt…

Jag brukar sällan eller aldrig aldrig aldrig kolla på skräckfilmer, inte sedan jag såg Djurkyrkogården av Stephen King. Vill minnas att jag satt och röös av obehag under hela filmen. Obehagligt, var ordet.

Det var i… *tänker efter* onsdagskväll jag såg One Missed Call och har inte kunnat sova förrens idag, nu på morgonen. Jag vet inte, men så fort t-fånen har ringt har en oro spritt sig i kroppen på mig. För tänk om… tänk om! Det hade ringt någon från framtiden och argt menat att jag nog borde ha väntat ett tag på att se dendär rullen, i alla fall tills efter att den haft release i Sverige.

Nu: Sushi. Är hungrigsomfan.
Man håller sig inte i form särskilt länge på Pop Corn.

Ciao

//S – Man

4 responses to “Back from the dead…

  1. Amerikansk verson av den eller? Har nämligen sett den på japanska.. (Eller ja, textad svenska) En grej helt appropå sådär bara 🙂

  2. Åh. Djurkyrkogården. Lyckades få se en snutt via Storasyster. Sen drömde jag mardrömmar om´döda husdjur som kom tillbaks i flera veckor..brr

    Den där last call verkar läskigt lockande..
    Men man ska nog se den med någon..:)

  3. Sanne–> Den nya amerikanska (2008).

    Ninde–> Man borde inte få hyra såna där rullar om man inte kan visa upp att man har en hand att hålla i. 😀

  4. En hand? Du menar väl en hand som fortfarande sitter fast på någon hoppas jag? *skrämd*

Kommentera

