Klädchocken…

Jahaja, då var man i Kina då. Undrar om man kan hyra’n Vespa här och vad de tar för’t, och om man kan använda sitt svenska körkort till det. Hoppas att det finns en bar vid pOOlen, Palla’nte tömma mini-baren hela tiden..

”När statsministern klev av regeringsplanet i Kina idag var det i svarta lediga jeans och oknäppt pikétröja, med korvig krage och lätt urtvättad look.”

Jag skrattar ihjäl mig!
Det här är svensk humor när den är som bäst.
När andra statstjänstemän stelt visiterar puts på soldaters skor och gevär och säger goddag goddag med stel min och bockar så respektfullt så, glider Fredde och Filippa ner från regeringsplanet, lätt mosiga efter taxfree spriten, som om de vore svenska turister och totalchockar samtliga stilexperter.

Jädrar i min låda – det här måste firas!
Ikväll blir det läskeblask till Freddes ära.
Jag tänker såklart klä mig smart Casual – utan slips.

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 responses to “Klädchocken…

  1. Ja jisses så det kan bli. Ungefär som när en annan statsminister gjorde bort sig på ett annat statsbesök, när han inte visste var han skulle gå. Ja, du ser; alla gör de annorlunda…

  2. Han fick väldig liten tid i Kinesiska TV, mindre än 3 sec.

  3. Katta–> Rörigt, är vad det är.

    Soppan–> Ja, här ger vi dem vår främste sällskapsresande serverad på silverfat, och vad får vi tillbaka från dem?
    Ett snabbt Tjing-Tjong-Nageltrång på sämsta sändningstid.

    Det är väl då själva…

  4. Underbart sportiga faktiskt. Filippa ser hur fräsch ut som helst och stadsministern bara typ ”-Japp vi är i Kina och jag bryr mig hur mycket som helst om hur våra affärsrelationer utvecklas och på detta sätt markerar jag att Kina skall inte bara kunna hantera människor ojämlikt utan kanske istället hoppa på knä för min långärmade piké. Underbart!

Kommentera

