Piiip…

När jag vaknade imorse, kände jag att det var något som inte stämde. Kände mig alldeles tjock i halsen och kunde inte få fram ett ljud.
-PIIIP! lät det. Hur töntigt som helst. Hur skulle jag nu överleva dagen?


En mus – flera mössor, är ena rackare på att pipa. En sådan är jag dock inte, det bara låter så.

Hur skulle det se ut om jag gick ner till banken och lämnade fram en handskriven lapp med texten: Hej! Kan du vara vänlig och sätta in detta på mitt konto, tack!

Då hade det inte blivit något bloggande på ett jääla bra tag, vill jag lova.

Och min så väl upparbetade cOOla image på den lokala Puben skulle krossas fullständigt om jag lämnade fram en lapp för att beställa bira till kvällens hockeymatch, den mellan HV-Linköping.
Typ: Jag har faktiskt fått lov av Mamma…
Pfft! Det går ju bara så fetbort.

Nej, jag får svälta och kolla hockeyn hemma istället.

Pip!

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 responses to “Piiip…

  1. Hm. Såg du ut som på bilden skulle du antingen bli utrotad av anticimex eller adopterad och bortklemad av bankkassörskan..:D

  2. Hm, det ÄR synd om dig!
    Fast om jag vore du skulle jag ju ta fram värsta hesa rösten och starta en telefonsex-linje á 75:- minuten. Fast det kanske inte skulle sälja så bra om du gjorde det med tanke på att du är kille…

    Du får helt enkelt ta en öl, pizza, popcorn, glass och titta på matchen i din ensamhet

  3. Ninde–> Piiip pi piii piip! 🙂

    Katta–> Pip pii-ip?! Piiiip. Pip ipi pip ipp piiip. Hi hi hi-Örk *HOST HOST HOST*

    😉

  4. Pipa är ok.
    Bara du inte gnäller.

    😉

  5. Myra–> Här gnälls inte i onödan. 🙂

Kommentera

