Det är inte du, det är jag…

Hej igen, sa hon dendär käcka bakom disken på Slevven.

Mmmm, svarade jag och nickade lite förstrött.

Det var då värst vilket spring, tredje gången idag. Det verkar gå åt mycket mjölk därhemma. Sa hon med en något skeptisk uppsyn.

Mmm-mmm. svarade jag och himlade ”irriterat” med ögonen och snöpte på munnen.

… Glassen oxå… slut..? ..

Mmmm! Svarade jag och ryckte urskuldande på axlarna.

Tur att det finns ett helt gäng Slevvrar häromkring, för Jag får nog byta butik imorgon. Hon kanske får för sig att jag inte är riktigt klok om jag visar mig där igen på ett tag.

Det här med det är inte du, det är jag har fått en helt ny innebörd..

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 responses to “Det är inte du, det är jag…

  1. Du Snubbegubben…jag har funderat ett tag nu,(Jepp,det gjorde rejält ont.) och min fråga till dig nu är : Vad är egentligen din åsikt om lakritsglass vs. jordgubbsglass? Måste få veta så jag kan sova lugnt om nätterna och slippa sitta här med ångest och bara UNDRA!

  2. Jaa du. Har inte funderat så mycket på det, faktiskt.
    Men lakritsglass och jordgubbsglass är nog varandras motpoler, kan man säga. Som sött och salt är. Har dock aldrig blandat de två olika glass-smakerna än, men kan tänka mig att det skär sig svårt somba’fan om man skulle råka svälja en tugga innehållande båda delarna.
    Eller så kanske de slår ut varandra, vem vet?

    Antingen är man en salt typ eller så är man en söt typ. Jag är nog mera en söt typ, men det utesluter ju inte att jag eventuellt skulle kunna digga en salt typ för det.
    Salta typer är rätt kOOla de med.

    Så är det, enligt mitt sätt att se det på.

    🙂

  3. men ååååååh..vad jag blev sugen på glass..jordgubbsglass..och 1 mil till tjårren 😦

  4. kanske hon är sugen på dig? 🙂

  5. Bittan–> Någon borde starta hemkörning :p

    Rebekha–> Såklart är hon det. Tänkte lägga in en mäktig stöt på’na… någongång. Idag ska jag jobba, så då hinner jag inte. Men sen…. då du 😉

Kommentera

