Rutiner…

Knäppa på kaffebryggaren och orientera sig vidare in i duschen.
Det är min morgonrutin.
Enkelhet är viktig på morgonen. Inget tjafs. Inget ska eller bör hända, bara jag håller mig till den enkla rutinen. Dagarna flyter vanligtvis mycket enklare om allt blir rätt från början, så att säga.

Det förutsätter ju naturligtvis att jag ställer kannan under kaffebryggaren så att kaffet rinner ner i kannan, och inte flyter ut över hela diskbänken och ner på golvet.

Den här dagen kan ju bli riktigt spännande, vet jag..

G’morron!

//S – Man

4 responses to “Rutiner…

  1. Jag säger ju det. Kaffe ÄR inge’ bra!

  2. Och min vattenkokare drog sin sista suck idag.Har nu så här i efterhand kommit på att felet nog egentligen var att den faktiskt suckade. Kaffe slutade jag med när jag slutade röka för tre år sedan,men jag minns ändå helt klart att det blev godast om man förvarade det i kannan och inte på diskbänken.Kanske beror på hur tunnt man vill ha det?
    VårSpralligaKramar

  3. ”Dagarna flyter vanligtvis mycket enklare om allt blir rätt från början, så att säga.”

    WORD!

    Har också morgonrutiner som går ut på att jag skall få i mig kaffe, ut med hundarna och ta morgon-ciggen i lugn o ro vid datorn. Omnågon stör mig då – med massa onödigt tjaffs så blir det liv i luckan. That´s my special time. 🙂

  4. Myra–> Ere visst det. Bättre än Red Bull i alla fall. :p

    SaltaTasha–> kOOlt att du lyckade lägga av med Nico – ingen lätt pryl.
    Funderar på att börja med snabbkaffe igen, men jag vet inte..

    Rebekah–> Knata jycke är ett alldeles utmärkt sätt att vakna på. Saknar den tiden oerhört mycket ibland. 🙂

Kommentera

