Substitut…


Fortfarande ingen fakking Häagen Dazs jordgubbsglass på min lokala Slevven, inte.

Nu börjar det likna självaste faen, banne mig. Jag tror numera på fullaste allvar, att de inte gillar mig längre. Ok. Ben & Jerry – Bohemian Raspberry gör härmed sin entré i mitt hem denna kväll:
”Vanilla Ice Cream with fudge Brownies & raspberry swirls..”

Det låter väl… sådär, tycker jag, så det är med darrande underläpp jag tar mig an detta stycke… ”glass”.

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 responses to “Substitut…

  1. Borde inte du ha något att säga till om, angående sortimentet på Sleeven? Jag menar, att du är väl deras största stammis?

  2. Är det du som inspirerat alla glassfasoner de har i amerikanska tv-serier och filmer av den typen som jag själv skrev om i min blogg för ett par dagar sedan?

    🙂

  3. Ååååååh B&J’s är alltid bäst! Och den där smaken är helt grym. Tar för lång tid att få såpass mjuk att man får ut den ur paketet bara…

  4. Alis–> Tror du? Ska helt klart ta upp det med dem. Någon ordning får det väl ändå vara.

    Åsa–> Det måste det vara. Sedan jag gjorde slut med den där Dadda Silva, har ingenting varit sig likt.

    Nini–> Den var helt ok, faktiskt. Men inte i närheten av Häagen Dazs Jordgubbsglass. Det står att man ska köra paketet i micron ett litet tag innan, men… vem fan vågar chansa med det??

  5. Pfft! Micron vet man ju hur det går.
    5 sekunder – händer shit nada.
    10 sekunder – Glass-sås!

    Samma skit varenda gång. Det enda rätta är att ställa den på bänken och glömma bort den i 10 minuter. Tror jag. Har aldrig lyckats glömma bort den 🙂

Kommentera

