Just add spices…

Jag igen…
Kom på en sak till som den här dagen har lärt mig:

Maizena – en helt bombsäker pryl om du ska ge dig på att reda en sås. Det G Å R bara inte att misslyckas. T.o.m. en blind apa hoppandes på ett ben klarar av att göra den mest spännande såsen – från scratch.
Just add spices och smaka av.
100% idiotsäkert – punkt.


Jag behövde bara två – endast T V Å (—>2<—) försök på mig för att lyckas med min brunsås till köttbullarna.

Kan inte vara annat än nöjdsomfan med det.

G’natt!

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 responses to “Just add spices…

  1. Maizena rules. Förmodligen därför det bara pratades vetemjölsredning i hemkunskapen. En komplott är vad det är..;)

  2. En sak till: leta upp ditt gamla Stiga Hockeyspel och trimma spelplanen med Maizena – det blir en jävla skjuss på pucken! 😀

  3. …vi har testat. I en egen klass är potatismjöl kan jag säga. Vetemjöl hindrar, rågmjöl funkar inte alls. Maizena hjälper och potatismjöl är bäst. Men att reda såser med potatismjöl är nog inget att rekommendera…

  4. Sås till köttbullarna!? DET är överkurs.

    Jag lyckades inte ens steka färdiga köttbullar på första försöket. Glömde liksom bort att sänka värmen när jag hällde i dem i pannan och sen fastnade jag vid datorn.

    Resultatet blev 14 brända köttbullar som fortfarande var frysta inuti.

Kommentera

