Köttbullar…

Idag har jag lärt mig många saker:

Ica Maxi är precis som det låter – stOOrtsomfan. Det tar svårt lång tid att handla där, tur att de har stOOra kundvagnar.

Två kilo köttfärs är precis som det låter – en jääla massa köttfärs.
Att göra köttbullar på två kilo köttfärs innebär precis som det låter – ett jääla massa rullande.


Köttbullar gjorda på två kilo köttfärs är precis vad det låter som – en jäääääla massa köttbullar.

En tanke angående alla de köttbullar jag nu kommer att fylla min frys med: Om en snubbe skulle komma fram till någon på krogen och med sorgsna hundögon fråga om den inte vill haka på hem till honom och käka köttbullar, behöver det inte betyda annat än bara det. Faktiskt.
Snubben ifråga kanske bara behöver hjälp att äta ur sin frys.


Kvällens måltid: Köttbullar med brunsås, hemlagat potatismos, saltgurka, lingon, gurka och tomat.

Nu: Mättsomfan.
Sen: Käka glass…?

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 responses to “Köttbullar…

  1. Fy f-n vad det ser gott ut. Nu blev jag hungrig…Och glass e gott!

  2. Meh! Vaff!? Måste du snacka köttbullar? Nu vill jag ju flytta hem till Sverige igen…

    (Nää, det smakar inte ens likadant även om man gör dem själv. Man behöver svenska råvaror. *nicka* )

  3. **** vad jag blev sugen på köttbullar nu. Mums.

  4. Voilá! Vad du kan!
    Är du singel? 🙂

  5. Köttbullar är ju så gott, får bli till middag idag!

Kommentera

