Plausibel…

Dagens ord: Plausibel


Per-Ingvar. En kul kille.

Den 31-åriga kvinnans advokat: ”Hon har lämnat en plausibel redogörelse..”

Svenska

Adjektiv

plausibel

  1. antaglig
  2. sannolik
  3. rimlig

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 responses to “Plausibel…

  1. Som varande sambo till en jurist kan jag meddela att man lär sig många, versatilt användbara ord. Som t.ex ”exculpera”.

    Det är ett ord jag nyttjar flitigt. 🙂

  2. Jamen det fattaruväl. Snubben har slitit skolbänk i nästan ett halvt decenium. Såklart han måste få briljera med fina ord som förvirrar vanligt pöbelpatrask. Visa hur tapper han är. Med sin cape och sitt svärd. Typ 😉

  3. Snubben som i Per-Ingvar då. Icke att sammanblanda med allas vår blogg Snubben..

  4. Nini–> Du har C – tur Jag har Google, säger jag bara! 🙂

    😉

    Ninde–> Klart snubben ska få komma ut (<– äntligen!) i medialjuset och briljera med sina vokabulär. Han har ju faktiskt, precis som du säger, gjort sig förtjänt av det.

    Och jag sällar mig härmed till patraskens vämjeliga skrå. Funderar på att svinga en sejdel med mjöd, kvällen till ära.

    🙂

  5. Med tanke på studieskulderna man drar på sig för att bli jurist så fattar jag att de slänger sig med en massa fancy ord på latin som ingen jävel fattar.

    De gör det för att distansera sig från resten, för att skapa en egen gemenskap. Det har jag språkanalyserat mig fram till 😀

Kommentera

