En lugn och gemytlig dag…

Jösses, snacka om utsövd –> Sov hela tio timmar inatt.
Har inte sovit mer än max fem timmar i ett sträck under de senaste tre månaderna.
Det fick bli en snabb promenix runt Slottskogen, typ. Eller runt kvarteret i alla fall. Eller… ja, till Sushi-nasaren här nedanför. Hos Sushidealaren var det fullt med timmer, och inte vilka timmer som helst – fruntimmer.
Snabb promenix? Ja, då blir det de vita…

Jag fick min order, välte en sojabehållare in front of alla. Ursäktade mig och gick snabbtsomfan därifrån—> till Slottskogen. Där träffade jag på en herrelös hund som var både go & glad. Viftade på svansen så mycket att han höll på att ramla omkull.

Titta, så mycket änder som simmar omkring därborta! sa jag till min nyfuynna kompis, varpå han slängde sig ut i vattnet för att jaga alla fågelfän. Det blev ett jääääla kackel bland storkarna och svanarna och änderna och annat skränande elände där i parken, så jag bestämde mig för att call it the day, så att säga.

Det låg dåligt väder i luften, kände jag…


Orosmoln över slottskogen…

Vägen hem från Slottskogen flöt på utan några större incidenter.
Ja, det var väl det hela det. En ganska så lugn och gemytlig dag, om jag får säga det själv. Imorgon kanske jag sticker till Liseberg en sväng. Får se hur det blir med det.
Kan man tjacka Sushi där eller bör man ta med sig egen?

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One response to “En lugn och gemytlig dag…

  1. Akta så du inte välter karusellerna eller nåt annat då. Fasen, trodde jag var ensam om att välta omkull allt…. Idag jonglerade jag med ost inne på ICA tex. Roade en hel del med mina kunskaper tydligen.

Kommentera

