Turren…

Jag bestämde mig för att slafsa i mig en Pizza nere hos Turren idag. Turren kommer egentligen från Syrien och har lättigt de godaste pizzorna i hela byn.

Hey mannen! Allt bra, mycket att göra? En Quatro och en Cola. Hur lång tid?

Ehmm… mycket gööra just noo… en kvart femton minooter.

kOOl. Ingen brådska. Gör den extra god, som vanligt, ok.

Självklart kåmmpis. Jag säger kocken han får snabba. Säger honom femton minooter, inte fem minooter till.

Som sagt: vi snackar nästan samma språk, Turren och jag.
Fastän han säger att han kommer från Syrien..

Ciao

//S – Man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 responses to “Turren…

  1. NU blev jag avundsjuk! (Ja, inte på turren utan på pizzan)
    Skulle kunna äta det jämt faktiskt. Förutom när jag åt glass.

  2. Det är skönt det här med tillagningstiden för en svenskpizza. Det är synkat verkligen. Överallt samma svar- den där ”quarten”:-)

  3. *käkar päron*
    Har du sett den här?

    Kanske bara jag som har så kass humor?

  4. Katta–> Den var godsomfan. Blev aningens sockerhög på colan, bara.. 🙂

    Aja–> En kvart femton minooter är allt som behövs. Internationellt gångbart 🙂

    Tasha–> Eddy Izzard är bättre än bäst! 😀

  5. Fan så gott det såg ut. Brittiska jäkla panpizzor kan slänga sig i väggen. 🙂

  6. Myrapyra–> Storbritannien och mat är en mycket märklig kombination…

Kommentera

